عرضه جهانی «تبلت» رو به افول
دیجیتال ترند| تازهترین تحقیقات انجام شده توسط IDC نشان میدهد که عرضه جهانی تبلت در 3ماهه آغازین سال جاری ۲۰۱۸میلادی نسبت به سال قبل کاهش قابل ملاحظهیی یافته است.
براساس آخرین و جدیدترین گزارش تحلیلی بازار تبلت از سوی موسسه IDC حاکی از آن است که عرضه جهانی این دستگاه الکترونیکی در 3ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی با کاهشی 11.7درصدی مواجه شده است به گونهیی که فروش و عرضه تبلت از 35.8میلیون دستگاه تبلت در سال قبل به 31.8میلیون دستگاه در سال جاری رسیده است.
البته با اینکه عرضه جهانی تبلت به طور کلی با کاهش روبهرو شده اما فروش تبلتهای مایکروسافت(سرفیس مایکروسافت) و اپل(آیپد پرو) یک رشد و افزایش 2.9 درصدی را تجربه کرده است تا جایی که شرکت اپل عنوان بزرگترین و برترین عرضهکننده دستگاههای تبلت را به خود اختصاص داده است این درحالی است که سامسونگ و هواوی به ترتیب در رتبههای دوم و سوم جای گرفتهاند.
براساس پیشبینیهایی که در این گزارش ذکر شده است، برآورد میشود اپل 9.1میلیون آیپد عرضه کرده که از این میان حدود 1.8میلیون آن آیپد پرو بوده است. اپل، آیپد جدید خود را در ماه گذشته و در اواخر 3ماهه آغازین سال جاری ۲۰۱۸میلادی رونمایی کرد.
در مجموع عرضه تبلتهای سامسونگ نسبت به سال گذشته 11.4درصد کاهش یافته اما این شرکت کرهیی همچنان در میان بزرگترین و بهترین تولیدکنندگان تبلت در جهان ایستاده است و تبلتهای رده بالایی همچون سری تب اس را ارائه کرده و طرفداران بسیاری را نیز به خود جذب کرده است اما این شرکت برای رقابت با شرکتهای امریکایی و موفقی همچون اپل و مایکروسافت راه دشواری را پیش رو خواهد داشت. این درحالی است که عرضه تبلتهای چینی هواوی در مقایسه با سال گذشته ۱۳درصد افزایش پیدا کرده و همین رشد چشمگیر آنها را به برترین عرضه و تولیدکنندگان تبلت در جهان تبدیل کرده است. البته فروش تبلتهای هواوی بیشتر در منطقه آسیا و اقیانوسیه بوده و به تازگی در اروپا نیز درحال رشد است. بعد از این 3 سازنده تبلت، شرکتهای لنوو و آمازون نیز به ترتیب در ردههای چهارم و پنجم جای گرفتهاند. عرضه تبلتهای لنوو نیز از سال گذشته شاهد یک رشد 1.8درصدی بوده است. یکی دیگر از بزرگترین سازندگان تبلت باید به گوگل اشاره کرد که به تازگی وارد عرصه تولید و عرضه تبلت در جهان شده و به فکر افزایش میزان فروش محصولاتش است.