ارتقای سامانه جامع خدمات مشتریان همراه اول چه فایده‌هایی داشت؟

۱۳۹۷/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۷۴۱
ارتقای سامانه جامع خدمات مشتریان همراه اول
چه فایده‌هایی داشت؟

دوم اردیبهشت ماه امسال همراه اول از تصمیم خود برای انجام ارتقای سامانه جامع خدمات مشتریان با به‌روزرسانی نرم‌افزارهای فناوری اطلاعات خود خبر داد. اما ارتقای سامانه جامع خدمات مشتریان همراه اول چه فایده‌یی برای مشترکین دارد؟ همان‌طور که اشاره کردیم 29 فروردین ماه همراه اول از قصد خود برای ارتقای سامانه جامع خدمات مشتریان خبر داد تا این اتفاق در روز دوم اردیبهشت ماه رخ دهد و اگرچه با بروز برخی اختلال‌ها برای برخی مشترکین رخ داد اما با عذرخواهی پیش از اجرا و اطلاع‌رسانی به‌موقع و مناسب همراه اول همراه شد. اما در این مطلب قصد داریم به فواید انجام این ارتقا و به‌روزرسانی بپردازیم.

 محاسبه آنلاین صورت‌حساب‌ها

با ارتقای سامانه جامع خدمات مشتریان همراه اول و سیستم‌های فناوری اطلاعات اپراتور اول، ارائه خدمات گسترده ازجمله یکپارچه‌سازی سیستم صورت‌حساب مشترکان دایمی و اعتباری و آنلاین شدن این فرآیند، ممکن شد.  تا پیش از انجام عملیات ارتقا، سیستم صدور و دریافت صورت‌حساب مشترکان دایمی همراه اول به‌صورت آفلاین بوده و قدری تاخیر داشت، یعنی ممکن بود هنگامی که شما درخواست صورت‌حساب یا باقی‌مانده بسته فعال می‌دادید با چند ساعت تاخیر نتیجه آن را دریافت می‌کردید اما حالا این سیستم کاملا آنلاین شده و این موضوع مطمئنا می‌تواند به مشترکان در مدیریت هزینه‌های آنها کمک کند. اگرچه این سیستم برای مشترکان اعتباری از قبل هم آنلاین بوده و اکنون دو سیستم یکپارچه می‌شوند.  با ارتقای سامانه جامع خدمات مشتریان همراه اول امکان تعریف بسته‌های بیشتری را به همراه اول خواهد داد و مشترکان می‌توانند شاهد انعطاف بیشتری در تعریف بسته‌های جدید و گستردگی بیشتری در این بسته‌ها و ارائه خدمات متنوع‌تر با سرعت و گستردگی بیشتری از سوی همراه اول باشند.

 ارتقای سامانه جامع خدمات مشتریان

در جریان عملیات ارتقای سامانه جامع خدمات مشتریان همراه اول صدها نفر از نیروهای متخصص و خبره داخلی و خارجی مشغول به کار بودند که اکثر این افراد از متخصصان ایرانی بوده‌اند که باتوجه به اندازه بسیار بزرگ این پروژه، آن را می‌توان از بزرگ‌ترین پروژه‌های نرم‌افزاری اجرا شده در کشور دانست که مدیران و متخصصان شاغل در همراه اول توانستند ابعاد گسترده عملیاتی این پروژه را مدیریت کرده تا نهایتا موفق به به‌کارگیری دانش روز دنیا در زمینه پلتفرم‌های باز و انتقال آن به متخصصان ایرانی شوند و شاهد استانداردسازی ساختار فناوری اطلاعات برمبنای فناوری گذرگاه خدمات (ESB) و امکان ارائه واسط‌های استاندارد (API) به کسب و کارهای جانبی برای اتصال سکوهای (پلتفرم) جانبی با هدف توسعه خدمات و اقتصاد دیجیتال کشور باشیم.  مطمئنا انجام این عملیات ارتقا و برآورده کردن این دستاوردها منجر به آن خواهد شد که همراه اول بتواند به اهداف کلان خود در راستای افزایش رضایت مشتریان با ارائه سرویس‌های متنوع و باکیفیت، کاهش هزینه‌های عملیاتی و فنی، توسعه دانش روز دنیا در ایران و بومی‌سازی آن و همچنین حمایت از شرکت‌های ایرانی در راستای توسعه روزافزون صنعت تلکام در ایران دست یابد.