اطلاع‌رسانی پیامکی در بورس

۱۳۹۷/۰۴/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۶۴۵

اطلاع‌رسانی پیامکی درخصوص وضعیت پرونده «افزایش سرمایه در جریان»، شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار پیاده‌سازی و اجرایی شد. به گزارش سنا، علی بیک‌زاده مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام خبر فوق گفت: بحث تامین مالی یکی از رسالت‌ها و وظایف اصلی بازار سرمایه است که سازمان بورس باید در این مسیر تسهیلاتی را برای شرکت‌های سهامی عام در نظر بگیرد. علی بیک‌زاده با اشاره به روند و مراحل چندگانه اخذ مجوز و اجرای افزایش سرمایه توسط ناشران تاکید کرد: همیشه سوال مدیران شرکت‌های سهامی عام اطلاع از آخرین وضعیت مراحل افزایش سرمایه بود که با راه‌اندازی این سامانه، مدیران شرکت‌ها به سرعت در جریان این اطلاعات قرار می‌گیرند. وی در ادامه افزود: همچنین موارد عدم رعایت که مربوط به دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه است به کل اعضای هیات‌مدیره اطلاع‌رسانی می‌شود؛ چراکه ممکن است مدیرعامل در بحث دستورالعمل مراحل زمانی، تکالیفی داشته باشد که انجام نداده و با گذر زمان در صورت عدم اطلاع‌رسانی، احتمال دارد هیات‌مدیره با موارد تخلف مواجه شوند. مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه افزایش سرمایه را یکی از راه‌های تامین مالی ناشران در بازار سرمایه دانست و گفت: برای اجرای این روش باید فرآیند اخذ مجوز برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده، تصویب افزایش سرمایه، پذیره‌نویسی سهام و ثبت آن نزد مرجع شرکت‌ها اجرا شود.

علی بیک‌زاده با بیان اینکه اطلاع‌رسانی پیامکی با هدف تسریع و تسهیل این روش تامین مالی راه‌اندازی شد، گفت: سازمان بورس برای تسریع رسیدگی به فرآیند افزایش سرمایه و اطلاع مدیران و اعضای هیات‌مدیره ناشران اوراق بهادار از روند اجرای افزایش سرمایه در سازمان، نسبت به اطلاع‌رسانی ناشران در هر یک از مراحل اخذ مجوز اقدام کرد. به گفته وی شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار باید براساس دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه و موعد زمانی تعیین شده نسبت به ارسال مدارک و مستندات مربوط در هر مرحله از فرآیند افزایش سرمایه اقدام کنند. بیک‌زاده تاکید کرد: در صورتی که ناشران در هر مرحله از ارسال مدارک تاخیر داشته باشند، روند دستیابی به منابع حاصل از افزایش سرمایه برای ناشر و نقل و انتقال سهام موضوع افزایش سرمایه برای پذیره‌نویسان طولانی‌مدت می‌شود. این مقام مسوول درباره حجم این اطلاع‌رسانی گفت: ارسال پیامک از زمان ثبت درخواست افزایش سرمایه نزد سازمان تا تکمیل فرآیند افزایش سرمایه انجام می‌شود. همچنین این پیامک‌ها با توجه به مباحث آن به مدیر مالی، مدیرعامل یا اعضای هیات‌مدیره ناشر ارسال می‌شود.