اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۵/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۴۹۳

 افزایش خشونت خانگی در مازندران-ساری| رییس کارگروه تخصصی بانوان اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران گفت: مازندران در میزان خشونت‌های خانگی در صدر جدول کشوری قرار دارد. زهرا محمودی با اشاره به اینکه در راستای پوشش موضوعات گسترده حوزه زنان و نیز متناسب با اولویت‌های اسناد بالادستی از جمله برنامه ششم توسعه 4 کمیته در کارگروه تخصصی بانوان اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران تشکیل شد، اظهارکرد: کمیته‌های بهداشت و محیط زیست، آموزش و توانمندسازی، حقوقی و خانواده و توسعه و اشتغال با محوریت گردشگری این 4 کمیته شکل گرفته‌اند. او تصریح کرد: در تمامی این 4 کمیته‌ها چالش‌های حوزه زنان استان مازندران، بر اساس آمار مسائل بانوان استان که به عنوان معضلات مهم تلقی می‌شوند، مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و در راستای آن برای برون‌رفت از مشکلات، چاره و راهکار اندیشیده می‌شود.

 مالیات بر ارزش افزوده روند صادرات را مختل می‌کند-مشهد| رییس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: مالیات بر ارزش افزوده روند صادرات را مختل می‌کند، لذا سازمان امور مالیاتی قرار است این اخذ مبلغ را حذف کند که امید داریم این امر تحقق پیدا کند. محمدحسین روشنک با بیان اینکه صادرکنندگان از ابتدای امر از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف بودند، اظهار کرد: یعنی صادرات از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در تمام دنیا معاف بوده است. رییس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی افزود: اما در گذشته یک قانون اشتباه در کشور ما وجود داشت و آن این بوده که سازمان امور مالیاتی اعلام می‌کند که صادرکننده زمانی که کالا را خریداری می‌کند ارزش افزوده را به تولیدکننده و خریدار بپردازد، بعد از آن اسناد و مدارک خود را به سازمان امور مالیاتی ارائه کند و آن زمان ما مالیات را باز می‌گردانیم و طبق قانون این بازگردانی باید ظرف مدت یک ماه صورت گیرد.

ممنوعیت دریافت وجه از دانش‌آموزان هنگام ثبت نام-تبریز| مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: بر اساس بخشنامه اخیر وزیر آموزش و پرورش، دریافت وجه از دانش‌آموزان هنگام ثبت نام ممنوع است.

پاشایی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان یا ارائه کارنامه منوط به دریافت کمک‌های مردمی به مدرسه نیست. او افزود: تاکنون بخشی از کارهایی اجرایی مدارس برابر ماده 8 قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش و ماده 5 آیین نامه اجرایی مدارس می‌توانست از طریق کمکهای مردمی صورت گیرد اما طبق بخشنامه جدید، دریافت هر گونه وجه به غیر از پول بیمه و کتاب موقع ثبت نام ممنوع است. مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اضافه کرد: البته انجمن اولیا و مربیان با هماهنگی مدیر مدرسه می‌توانند در طول سال تحصیلی از خانواده‌های متمکن کمک بگیرند.

 رتبه برتر سیستان و بلوچستان در حمایت از مشاغل-زاهدان| مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زاهدان گفت: سیستان و بلوچستان در حمایت از مشاغل در کشور رتبه برتر را داراست. یاوری اظهار داشت: سیستان و بلوچستان درحمایت از مشاغل و بیمه‌بیکاری اقدامات موثری را انجام داده که موجب شده رتبه برتر کشور را کسب کند. یاوری افزود: در کشور 220 هزار نفر از کارگران که بدون اراده شخصی، کار خود را از دست داده‌اند، مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که فقط 800 نفر از آنان در سیستان و بلوچستان هستند. او با اشاره به اینکه بیمه بیکاری قانونی حمایتی است، اظهار داشت: بیمه بیکاری برای کارگران مجرد حداقل شش ماه و برای کارگران متاهل حداقل 12 ماه است.

 دست‌درازی کوه‌خواران به ییلاقات یزد-یزد| رییس اداره حقوقی منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد با اشاره به اینکه بیشترین تصرفات اراضی ملی در مناطق ییلاقی استان صورت می‌گیرد، گفت: در سال جاری 76 مورد پرونده تصرف غیر مجار اراضی ملی در استان یزد تشکیل شده است. کاظم اسلامی با اشاره به اینکه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به نمایندگی از دولت متولی اراضی ملی است، اظهار کرد: این اداره در راستای جلوگیری از تصرف عدوانی اراضی ملی که شامل زمین خواری و کوه‌خواری است اقداماتی انجام داده است. او گشت و مراقبت توسط یگان حفاظت، تثبیت مالکیت دولت با اجرای کاراستر، استفاده از همیاران طبیعت و اختصاص سامانه ثبت تخلفات به صورت شبانه روزی را از جمله اقدامات انجام شده دانست و افزود: با توجه به اینکه پیشگیری از زمین‌خواری اولویت اصلی این اداره است باید مردم نیز در حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی مشارکت کنند.

 ساحل استان‌های شمالی قتلگاه شده است-ساری| رییس هیات نجات غریق شهرستان تنکابن گفت: کمبود طرح‌های سالم‌سازی در نوار ساحلی عامل شنا در مناطق غیرمجاز است. آیت کشاورزیان بابیان اینکه بسیاری از نقاط نوار ساحلی دارای سنگ چین بوده، ضمن یادآوری عقب‌نشینی دریا و عمق زیاد جنوب پهنه آبی خزر نسبت به شمال آن اظهار کرد: این عوامل ساحل استان‌های شمالی را به قتلگاه بدل کرده و ناجیان هر روز با غریق‌های متعدد مواجه هستند. او، مهم‌ترین مشکل ناجیان را امکانات و تجهیزات مناسب دانست و اظهار کرد: امکانات هیات‌های نجات غریق شهرستان‌های استان مازندران که طولانی‌ترین نوار ساحلی شمال کشور را دارد، قابل مقایسه با سایر کشور نیست و بزرگ‌ترین چالش ما در فصول شنا، مشکل سخت‌افزاری است.

 آخرین وضعیت آب شرب آبادان و خرمشهر-اهواز| معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به بهبود کیفیت آب رودخانه‌های کارون و بهمنشیر، گفت: وضعیت آب شرب شهرهای آبادان و خرمشهر با پایداری خط غدیر 2 و بهبود کیفی رودخانه‌ها در حال حاضر در وضعیت خوبی است. مهرداد قنواتی اظهار کرد: وضعیت آب شرب شهرهای آبادان و خرمشهر با پایداری خط غدیر2 و همچنین بهبود کیفیت آب رودخانه‌های کارون و بهمنشیر در حال حاضر در وضعیت خوبی است.

او افزود: در حال حاضر EC – شوری- آب در شهرهای آبادان و خرمشهر به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرده و وضعیتی که در ماه گذشته شهروندان این دو شهر با آن مواجه بودند، از بین رفته است.

 

 

ارسال نظر