شیب نزولی فروش تبلت در بازارهای جهانی
چاینا دیلی| تحلیلگران حوزه فناوری برآورد کردهاند که میزان فروش و استقبال کاربران در جهان از تبلتها تا سال ۲۰۲۳ میلادی بهشدت کاهش پیدا خواهد کرد.
آن روزی که شرکتهای تکنولوژی و تولیدکنندگان موبایل به تولید صفحه نمایشهای بزرگ و بزرگتر روی آوردند، کمتر کسی فکر میکرد که همین عامل موجب شود که میزان استقبال کاربران از تبلتها رو به کاهش رود. آمارهای منتشر شده از بازارهای جهانی محصولات تکنولوژی، فروش تبلت در سال جاری ۲۰۱۸ میلادی به ۱۴۱ میلیون دستگاه در جهان نزول پیدا کرده است و همینطور پیشبینی میشود که این آمار در سالهای آتی - به عنوان مثال سال ۲۰۲۳ میلادی - به ۱۲۰ میلیون دستگاه کاسته خواهد شد.
کارشناسان فعال در حوزه فناوری بر این باورند که شیب نزولی فروش تبلت در جهان تنها به خاطر فراگیر شدن گوشیهای هوشمند با صفحه نمایش بزرگ و همچنین کوچک و سبکتر شدن لپتاپهاست که البته برخی از آنها علاوه بر اندازه نمایشگر، به صفحه نمایشهای لمسی قابل انعطاف و پیشرفتهای نیز مجهز شدهاند که بطور کامل میتوان از آنها به عنوان جایگزین تبلتها استفاده کرد. البته این تحلیلگران بازار همچنین پیشبینی کردهاند که تبلتهایی که صفحه نمایش آنها بزرگتر از ۹ اینچ است، نسبت به سایر تبلتهای کوچکتر شانس بیشتری برای فروش خواهند داشت، چراکه محصولات با سایر نمایشگر کوچکتر از ۹ اینچ کاملا با یک گوشی هوشمند جایگزین میشوند.