گمرک

۱۳۹۷/۰۷/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۱۴۳

درخواست اعلام تعهدات  ایفا نشده بیمه گران به گمرک

بر اساس بخشنامه گمرک، از گمرکات اجرایی خواسته شده است، تعهدات ایفا نشده شرکت‌های بیمه‌گر علی الخصوص شرکت سهامی بیمه تعاون به دفتر واردات اعلام شود.

دفتر واردات گمرک ایران در بخشنامه‌ای تاکید کرد، با توجه به تعیین تکلیف مطالبات گمرک از شرکت‌های بیمه علی الخصوص شرکت سهامی بیمه تعاون، چنانچه تاکنون نسبت به ایفای تعهدات اقدام نشده، جزییات با ذکر میزان بدهی، شماره کوتاژ، تاریخ و نوع کالا در قالب یک جدول به دفتر واردات گمرک ارایه شود.

معافیت واردات فیلتر سیگار از دریافت مجوز سازمان غذا

بر اساس بخشنامه گمرک، واردات فیلترهای مورد استفاده در تولید دخانیات از دریافت مجوز سازمان غذا و دارو معاف شد.

بر اساس اعلام دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، منضم به مکاتبه سازمان غذا و دارو، واردات فیلترهای مورد استفاده در تولید دخانیات از دریافت مجوز سازمان غذا و دارو معاف خواهد بود.

توقیف بزرگ‌ترین محموله هرویین در کشور

گمرک ایران با همکاری واجا و ماموران گمرک بازرگان موفق به شناسایی رصد و کشف میزان ۱۱۰۰ کیلو گرم هرویین شدند.

ماموران گمرک بازرگان موفق به شناسایی رصد و کشف میزان ۱۱۰۰ کیلو گرم هروئین شدند؛ این محموله بزرگ‌ترین و مهم‌ترین کشف سال‌های اخیر است که شناسایی و توقیف شده است.

این کشف بسیار مهم حاصل عزم و اراده ملی و نتیجه همکاری بخش‌های مختلفی است که با مدیریت گمرک جمهوری اسلامی ایران حاصل شده است.

بر اساس این گزارش، محموله شامل پنل‌های گچی بوده و این حجم هروئین در میان پنل‌ها جاسازی شده بود که شناسایی و متوقف شد.

انجام تشریفات خروج موقت کامیون‌ها در ایام اربعین

طبق اعلام گمرک به منظور جلوگیری از ازدحام و ترافیک کاریدر مرزهای خروج، تشریفات خروج موقت کامیون‌ها و محموله‌های مربوطه در گمرکات مبدأ در ایام برپایی راهپیمایی عظیم اربعین حسینی انجام می‌شود.

 علی اکبر شامانی مدیرکل دفتر صادرات در بخشنامه‌ای به کلیه گمرکات اجرایی موضوع «انجام تشریفات خروج موقت کامیون‌ها و محموله‌های مربوطه در گمرکات مبدأ در ایام برپایی راهپیمایی عظیم اربعین حسینی» را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: با عنایت به مباحث مطروحه در جلسه مشترک مورخ ۹۷/۶/۲۴ این دفتر و دفتر مرکزی ستاد بازسازی عتبات عالیات و با توجه به برپایی راهپیمایی عظیم اربعین امام حسین (ع)، دستور فرمایید در راستای ارایه خدمات به زائران محترم اربعین و به منظور تسهیل، تسریع و جلوگیری از ازدحام و ترافیک کاری در ایام مذکور در مرزهای خروج، ترجیحا انجام تشریفات خروج موقت کامیون‌ها و محموله‌های مربوطه در گمرکات تفویض اختیار شده موضوع بخشنامه شماره ۲۳۸/۹۲/۹۴۹۷۷  صورت پذیرد و محمولات اشاره شده پس از انجام تشریفات گمرکی خروج موقت در گمرکات مبدا، صرفا جهت خروج به گمرک مرزی ذیربط مراجعه نمایند.

1.3 درصد جمعیت کشور عشایر هستند

روز گذشته دفتر کشاورزی مرکز آمار ایران گزارشی از وضعیت سرشماری کشاورزی در ایران منتشر کرد. در این گزارش آمده است: اولین سرشماری کشاورزی ایران در سال ١٣٥٢ فقط در نقاط روستایی اجرا شد و پس از آن در سال‌های ١٣٦٧، ١٣٧٢ و ١٣٨٢ سرشماری کشاورزی به صورت عمومی (نقاط شهری و روستایی) به مرحله اجرا درآمد. سرشماری عمومی کشاورزی ١٣٩٣ چهارمین سرشماری عمومی کشاورزی کشور بود که مهرماه آن سال به مرحله اجرا درآمد که در این سرشماری بیش از ٤ میلیون بهره‌بردار کشاورزی در سطح کشور سرشماری شده‌اند که سهم بهره‌برداران روستایی ٨٧ درصد بوده است.

طبق نتایج حاصل از سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ١٣٩٥، جمعیت کشور 79 میلیون و 926 هزار و 270 نفر بوده است که ٢٦ درصد در نقاط روستایی سکونت داشتند. مساحت اراضی کشاورزی کشور ١٦,٥ میلیون هکتار است که ٩٢ درصد در مناطق روستایی است.

جامعه عشایر کوچنده کشور از 212 هزار و 660 خانوار با جمعیت یک میلیون و 186 هزار و 830 نفر تشکیل شده‌اند (1.3 درصد جمعیت کل کشور) که ٥١,٣ درصد افراد این جامعه را مردان و بقیه را زنان تشکیل می‌دهند. ٦٣ درصد افراد ٦ ساله و بیشتر جامعه عشایر کوچنده باسواد و بقیه بی‌سوادند. نرخ باسوادی در مردان ٧٠.٩ درصد و در زنان ٥٤.٨ درصد است.

 

ارسال نظر