اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۱۴۶

بانک‌های خصوصی آماده ایجاد بانک مشترک ایران و عراق

جعفر الرسول الحمدانی رییس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی عراق در گفت‌وگو با ایبِنا اظهار داشت: تسهیل در نقل و انتقال پول بین دو کشور از مهم‌ترین عوامل رشد مبادلات تجاری و روابط اقتصادی خواهد بود که دو کشور باید تلاش کنند در این راه با عزمی جدی‌تر گام بردارند. وی با بیان اینکه، ابزارهای ساده‌ای برای انتقال پول بین دو کشور وجود دارد، گفت: انجام تبادلات از طریق بانک‌های محلی و بانک‌های مشترک یکی از این راه‌حل‌ها است و در این زمینه بانک‌های عراقی تمایل دارند با بانک‌های خصوصی ایران بانک‌های مشترک تشکیل دهند.

رییس اتاق مشترک ایران و عراق نیز با اشاره به اعلام آمادگی بانک‌های خصوصی برای ایجاد بانک مشترک با عراق، گفت: البته بانک‌ها تابع قوانین بانک مرکزی دو کشور هستند. رییس اتاق مشترک ایران و عراق درباره آماده بودن زمینه‌های راه‌اندازی بانک مشترک بین ایران و عراقی اظهار داشت: اکنون برخی بانک‌های ما در عراق فعالیت می‌کنند اما مهم این است که عزم بانک‌های مرکزی دو کشور بر این کار باشد، بانک‌های مرکزی ایران و عراق باید به صورت جدی‌تری این موضوع را پیگیری کنند.

آل اسحاق با بیان اینکه بانک‌های مرکزی ایران و عراق اعلام آمادگی کرده‌اند اما در جزییات کار مشکلاتی وجود دارد، گفت: زمینه‌های ایجاد این بانک آماده است و با وجود همه محدودیت‌ها امکان ایجاد بانک مشترک وجود دارد.

فروش ارز در بازار ثانویه  به ۳ میلیارد یورو رسید

میزان فروش ارز از ابتدای آغاز به کار این بازار تا روز گذشته به 2 میلیارد و 975 میلیون یورو رسیده است. به گزارش فارس، در ابتدای آغاز به کار بازار ثانویه ارزی، حجمی بالغ بر 2 میلیارد و 975 میلیون و 100هزار یورو ارز توسط صادرکنندگان به صرافی‌ها فروخته شده و واردکنندگان 2 میلیارد و 566 میلیون و 700 هزار یورو خریداری کرده‌اند.

روز گذشته میانگین نرخ فروش هر یورو 9234 تومان میانگین خرید 9325 تومان بوده است. بالاترین نرخ یورو، 11 هزار و 747 تومان بوده که در روز 4 مهر به ثبت رسیده است.

تشریح اهداف کلیدی سال‌های آتی بانک انصار

نشست سراسری مدیران ارشد بانک انصار باحضور دکترابراهیمی مدیرعامل بانک انصار، معاونان و مدیران شعب استان‌های سراسر کشور در استان مازندران برگزار و در آن، راهبردها، سیاست‌ها و برنامه‌های این بانک تشریح شد. به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی‌وتبلیغات، دکترابراهیمی مدیرعامل بانک انصار طی سخنانی در این گردهمایی با اشاره به ایام‌ حزن و اندوه اهل بیت عصمت و طهارت در ماه محرم و عرض تسلیت به مناسبت شهادت سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و یاران با وفایش؛ به تبیین ضرورت ولایتمداری در همه ارکان زندگی شخصی و اجتماعی پرداخت و درادامه فعالیت‌ها و نتایج عملکرد شش‌ماهه سال جاری بانک انصار را تشریح و گفت: با اجرای موفق برنامه‌ها به ویژه درزمینه جذب منابع ارزان قیمت در نهمین مرحله از قرعه‌کشی سپرده‌های قرض‌الحسنه پس انداز که همزمان با نوسانات شدید بازارهای پول و سرمایه صورت گرفت، باردیگر مدیریت و اقدامات جهادی مدیران ارزشی و همکاران شریف بانک به منصه ظهور رسید. دکترابراهیمی در ادامه با ارزیابی مثبت از عملکرد شش ماهه بانک درراستای اجرای طرح تحول ۲ افزود: عملکرد رو به پیشرفت بانک انصار نشانگر عزم وتلاش همدلانه و برادرانه مدیران و کارکنان بانک است که باید براساس الگوی مدیریت جهادی تداوم یابد و فعالیت‌ها به گونه‌ای باشد که تمام اهداف طرح تحول2 طی زمان باقیمانده تا پایان سال ۹۷محقق شود تا انشاءالله با آسودگی خیال مرحله سوم تحول را با شروع سال بعد، پیگیری و اجرا کنیم.

مدیرعامل بانک انصار سپس با بیان انتظارات خود در زمینه بازاریابی بانک و ضرورت انطباق آن با دستاوردهای علمی و اجرایی، لازمه تحقق این موضوع را عزم جمعی ویک امرعمومی برای همه اجزای بانک برشمرد که از صدر تا ذیل باید در آن مشارکت داشته و لازمه موفقیت در آن را هوشمندی تمام عیار در زمینه بازاریابی و استفاده از اطلاعات و آمار و پیش بینی پذیر کردن مسیر رشد و بالندگی آتی بانک برای تقویت نقاط قوت و بر طرف کردن ضعفها و نقصان‌ها دانست.

مدیرعامل بانک انصار با برشماری تحولات رخ داده در مدل کسب وکار بانک، مدیریت و الگوی کسب وکار نوین را به عنوان موضوعی کلیدی در طرح‌ تحول ۳ بانک معرفی و آن را نیازمند توجیه همگانی و فرهنگ‌سازی دانست و تاکید کرد: همه مدیران در سطوح مختلف باید مدیر کسب وکار باشند؛ یعنی بر روی توانمندی‌ها، اختیارات و پتانسیل‌های موجود برنامه‌ریزی و با دقت هزینه‌های عملیاتی وغیرعملیاتی را در راستای ارتقای سطح کسب‌وکار، مدیریت کنند.

دکترابراهیمی در پایان با تبیین دستاوردهای طرح تحول بانک بر لزوم پیاده‌سازی هرچه نیرومندتر و هوشمندانه‌تر مرحله سوم طرح تحول بانک انصار تأکید و با اشاره به اهمیت بانکداری دیجیتال، شناخت مدل و پارادایم‌های جدید کسب وکار، انتقال از عقود مشارکتی به عقود مبادله ای، تصریح کرد: باید مطالبات معوق را بازهم کاهش داده و آن را به عنوان روندی مستمر، پایا و ماندگار در حوزه برندینگ بانک استمرار بخشیده و مدیریت نماییم. گفتنی است در این گردهمایی همچنین آقای نظری مدیریت شعب استان مازندران گزارشی از عملکرد مجموعه ارایه و سپس تعدادی از معاونین در حوزه‌های تخصصی خود به ایراد سخنرانی پرداخته و برنامه‌هایشان را برای تداوم موفقیت بانک در حوزه‌های مختلف تبیین کردند.