۳۰ میلیون کاربر فیسبوک هک شدند
فون آرنا| فیسبوک روز گذشته اعلام کرد که هکرها به ۳۰ میلیون کاربر فیسبوکی حمله کرده و به اطلاعات تماس و حریم شخصی بیش از ۱۴ میلیون نفر از آنها دسترسی پیدا کردهاند.
تقریبا اوایل سال جاری ۲۰۱۸ میلادی بود که شبکهاجتماعی فیسبوک درگیر بزرگترین رسوایی در طول تاریخ خود شد چراکه اخبار بسیاری مبنی بر همکاری فیسبوک با یک موسسه تحقیقاتی به نام کمبریج آنالتیکا و افشای اطلاعات خصوصی خیل عظیمی از کاربران فیسبوکی منتشر شد. گزارشهای منتشره نشان میداد که اطلاعات بیش از ۸۷ میلیون نفر از کاربران فیسبوک در این همکاری به سرقت رفته و افشا شده است.حالا به نظر میرسد که کابوس ترسناک و سریال ادامهدار رسواییهای فیسبوک تمامی ندارد و باری دیگر گزارشهای زیادی منتشر شد که این شرکت را وادار کرد به موضوع جدید دسترسی هکرها به اطلاعات بیش از ۳۰ میلیون نفر از کاربران فیسبوکی
اقرار کند.
فیسبوک در این بیانیه همچنین عنوان کرده است که اطلاعات شخصی این دسته از کاربران جمله محل سکونت، وضعیت تاهل، تاریخچه افراد جستوجوشده، آدرس پست الکترونیکی (ایمیل) و همچنین اطلاعات تماس و شماره تلفن آنها در دسترس هکرها قرار گرفته بود و آنها احتمالا از این اطلاعات موردنیاز خود سوءاستفاده کردهاند.بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری و فناوری به کاربرانی که در این شبکه اجتماعی عضو هستند و در آن حساب کاربری دارند، توصیه کردهاند که هرچه زودتر اطلاعات شخصی مندرج در حسابهای کاربری خود را پاک کنند و درصورتی که به اکانت خود در فیسبوک نیازی ندارند، آن را بطور کلی از بین ببرند؛ به عقیده آنها، وضعیت حفظ حریم خصوصی کاربران در فیسبوک اصلا مناسب و قابل قبول نیست و کاربران باید بهمنظور محافظت و احترام به حریم خصوصی خود از این شبکه اجتماعی خارج شوند.
آنها همچنین توصیه کردهاند که کاربرانی که با وجود همه این اتفاقات باز هم تمایل به باز نگه داشتن حساب کاربری خود در فیسبوک دارند، بهتر است هرچه سریعتر گذرواژه و رمز عبور خود را تغییر دهند و وضعیت پروفایل خود را از حالت عمومی به شخصی درآورند تا احتمال افشای اطلاعات شخصیشان به حداقل برسد.
پس از انتشار خبر رسوایی فیسبوک و نقض حریم شخصی کاربرانش که چند ماه پیش سروصداهای زیادی ایجاد کرد، افراد مشهور و شرکتهای کوچک و بزرگ بسیاری به حذف صفحه کاربری خود در این شبکه اجتماعی اقدام کردهاند تا بدین ترتیب، اعتراض خود را نسبت به سهلانگاری
فیس بوک نشان دهند.