اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۲۴ - ۰۰:۲۴:۵۶
کد خبر: ۱۳۱۷۹۸

۱۵ کیلومتر از جاده چالوس ‌بزرگراه می‌شود

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: در راستای تسهیل سفر به شمال کشور، بخش دیگری از محور چالوس حدفاصل دزدبن تا مرزن‌آباد به بزرگراه تبدیل می‌شود. ‌به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیرالله خادمی افزود: در روزهای تعطیل و زمان‌هایی که مسیر جاده چالوس به سمت پایتخت یک‌طرفه می‌شود، عبور و مرور برای ساکنین منطقه دردسرساز است که با چهارخطه شدن حدفاصل دزدبن تا مرزن‌آباد به طول 15 کیلومتر این مشکل برطرف خواهد شد.

خادمی همچنین از شروع مطالعات محور مرزن‌آباد-کلاردشت خبر داد و افزود: این محور به طول 24 کیلومتر با ایجاد راه ارتباطی موجب تسهیل سفر از محور چالوس و کلاردشت به شهر تنکابن می‌شود که در حال حاضر پیگیر دریافت موافقت‌نامه پروژه هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهارکرد: احداث این زیرگذر برای روستاهای هشت‌گانه در این محدوده بسیار مفید است و رفت و آمد ساکنان این روستاها را تسهیل خواهد کرد که هم‌اکنون مطالعات آن در حال اجرایی شدن است.

تلاش برای راه‌اندازی بندر چابهار قبل از بازگشت تحریم‌ها

هند و ایران تلاش‌های خود را برای عملیاتی‌کردن بندر چابهار از سر گرفته‌اند و قصد دارند بخشی از بندر چابهار را قبل از تحریم‌های آمریکا راه‌اندازی کنند. به گزارش تسنیم به نقل از تایمزآو ایندیا، هفته گذشته یک هیات نمایندگی از ایران به دهلی رفت که تصمیم گرفتند تلاش‌های خود را برای تکمیل بخشی از بندر چابهار دوبرابر کنند.

این پروژه به‌خاطر ترس از تحریم‌های آمریکا به‌تأخیر افتاده بود و تلاش شد یک مکانیزم پرداخت از طریق کانال‌های بانکی دو کشور برای معاملات این بندر مهم استراتژیکی پیدا کنند.

هند 500 میلیون دلار برای ساخت این بندر و راه ارتباطی چابهار به افغانستان هزینه کرده است. این راه ارتباطی دسترسی دهلی‌نو را به افغانستان از طریق یک مسیر آبی ــ خاکی که از پاکستان رد می‌شود، میسر کرده است.

بیش از 15 سال طول کشید تا ایران و هند این بندر را عملیاتی کنند و طرح آن در ابتدا در دوران تصدی بیهاری واجپایی ارایه شده بود.

فاز نخست بندر چابهار ایران در دسامبر 2017 با حضور رییس‌جمهوری ایران به بهره‌برداری رسید و یک مسیر استراتژیک جدید میان ایران، هند و افغانستان ایجاد کرد.

اعمال ۵۰  درصد تخفیف روی کرایه خطوط سرویس‌ها

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با اشاره به اینکه در حال حاضر تهران دارای حدود 100 اتوبوس مدرسه است، گفت: این اتوبوس‌ها با برچسب‌هایی که روی آنهاست قابل شناسایی هستند و 50 درصد تخفیف روی کرایه آن‌ها لحاظ شده است. به گزارش ایلنا، پیمان سنندجی با اشاره به اینکه اتوبوس مدرسه را در تمام دنیا با نام (school bus) می‌شناسند، اظهار کرد: اتوبوس‌های مدرسه در دنیا زردرنگ و دارای دماغه هستند. همچنین یک دسته مشخصات در داخل اتوبوس‌های مدرسه وجود دارد اما ما در حال حاضر چنین ناوگانی در کشور نداریم و به همین دلیل از اتوبوسی معمولی خود در راستای راه‌اندازی اتوبوس مدارس استفاده کردیم. وی با بیان اینکه راه‌اندازی اتوبوس مدارس دو هدف را دنبال می کند، تصریح کرد: هدف اول فرهنگ‌سازی برای استفاده از سرویس‌های حمل و نقل عمومی‌است که باید از مدارس شروع شود و هدف بعدی مربوط به کمک در بحث‌های اقتصادی خانوارها می‌شود. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با اشاره به اینکه استفاده از سرویس‌های «در تا در» مدرسه مردم را متحمل هزینه‌ای بالا می‌کند، بیان کرد: اگر مردم از سرویس‌های مدرسه که راه‌اندازی کرده‌ایم، استفاده کنند، روی کرایه خط 50 درصد تخفیف اعمال می‌شود. اگر یک خط اتوبوس مثلا هزار تومان هزینه دارد، با کارت‌هایی که برای دانش‌آموزان صادر می‌شود، کرایه 500 تومان محاسبه می‌شود. سنندجی افزود: ما سال گذشته در منطقه 4 تهران سه خط اتوبوس مدرسه راه‌اندازی کردیم و امسال تصمیم گرفتیم تجربه جهانی درخصوص سرویس مدارس را در 22 خط اتوبوس انجام دهیم. به همین منظور در هر شهرداری منطقه 22 خط راه‌اندازی کرده‌ایم. ممکن است این خطوط همان خطوط قبلی باشند اما ایستگاه‌ها و تابلوهای خاص دارند. همچنین روی اتوبوس‌ها برچسب‌هایی وجود دارد تا بتوان اتوبوس مدرسه را از سایر اتوبوس‌ها تشخیص داد. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با اشاره به اینکه ایستگاه‌هایی پیش‌بینی شده تا اتوبوس‌ها دانش‌آموزان و والدین آنان را سوار می‌کنند، گفت: اتوبوس مدرسه سه شیفت کاری اعم از صبح و ظهر و عصر دارد و در هر شیفت کاری سه رفت و سه برگشت داریم. سرفاصله‌ها 15 دقیقه است و تصور می‌کنم اگر تا پایان سال این طرح با موفقیت پیش رود، می‌توانیم سال آینده خطوط سرویس مدارس خود را گسترش دهیم. وی با بیان اینکه حدود 100 اتوبوس مدرسه در سطح تهران داریم، خاطرنشان کرد: در دنیا اتوبوس مدارس هم به صورت «در تا در» است و هم به صورت سرویس اتوبوسی. در تهران جای سرویس اتوبوسی خالی بود که آن را ایجاد کردیم. البته باید سال‌های آتی خیلی بیشتر از 22 خط اتوبوس مدرسه داشته باشیم و نیاز است تعداد مدارس و منازل بیشتری را در سطح شهر پوشش دهیم.