کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۴۴۴

انتشار پیام‌های صوتی قتل خاشقجی

ترکیه فایل‌های صوتی ضبط شده در ارتباط با مرگ جمال خاشقجی روزنامه‎نگار منتقد دولت عربستان را به امریکا، آلمان، فرانسه و بریتانیا تحویل داده است. رجب طیب اردوغان رییس‌جمهور ترکیه، گفته تمامی این کشورها فرصت دارند تا به این فایل‌های صوتی گوش دهند. اردوغان گفته عربستان می‌داند که قاتل خاشقجی در بین گروه 15 نفره‌ای است که وارد ترکیه شدند. عربستان پس از فشار سنگین بین‌المللی پذیرفت که خاشقجی با برنامه‌ریزی قبلی کشته شده است. گفته شده، روسای‌جمهور ترکیه و امریکا در پاریس در حاشیه یکصدمین سالگرد جنگ جهانی اول در این باره گفت‌وگو کرده‌اند.

قطر جنگنده‌های تایفون را تحویل می‌گیرد

سفیر انگلیس در دوحه گفته بخشی از 24 فرونده جنگنده تایفون که قرار است برای قطر ساخته شود 2022 و همزمان با برگزاری جام جهانی فوتبال در این کشور تحویل داده می‌شود. به‌گزارش رویترز، همکاری‌های انگلیس با قطر محدود به جام جهانی نخواهد بود و این همکاری قرار است برای سال‌های متوالی ادامه داشته باشد. گفته شده، قطر با 48 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در انگلیس سومین شریک تجاری لندن در منطقه محسوب می‌شود و اعلام آمادگی قطر برای ادامه سرمایه‌گذاری پس از برگزیت نشان‌دهنده اعتماد دوحه به اقتصاد بریتانیا است.

کشته شدن 22 داعشی در ننگرهار

مقام‌های ننگرهار افغانستان گفته‌اند 22 عضو گروه تروریستی داعش طی حملات ارتش کشته و 11نفر دیگر دستگیر شده‌اند. به‌گزارش ایرنا، نیروهای ارتش به پایگاه داعش در «نازیان» در جنوبی‌ترین بخش استان ننگرهار و در مجاورت مرز مشترک با پاکستان حمله کرده‌اند. ننگرهار از مناطق ناآرام افغانستان به شمار می‌رود.

حمله حشد شعبی  به مواضع داعش در سوریه

نیروهای حشد شعبی عراق اعلام کردند که نفوذ گروهی از داعشی‌ها به مرزهای مشترک این کشور با سوریه را ناکام گذاشته و مقرهای این گروه تروریستی را در داخل خاک سوریه هدف قرار دادند. به‌گزارش ایسنا، نیروهای حشد شعبی گروهی از داعشی‌ها را که قصد نزدیک شدن به مرزهای مشترک عراق با سوریه و نفوذ از طریق آنها را داشتند، هدف قرار دادند. داعش در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ کنترل مناطق گسترده‌ای در سوریه و عراق را به دست گرفت. عراق دسامبر سال گذشته پیروزی خود بر این گروه تروریستی و نیز بازپس‌گیری تمامی اراضی‌اش از کنترل داعش را اعلام کرد.

 

ارسال نظر