اخبار

۱۳۹۷/۱۰/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۰۳۸

واکنش وزیر ارتباطات به استقبال از یک سرویس بومی

ایرنا| وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به نصب‌های فعال یک نرم‌افزار مسیریاب داخلی نوشت: این نرم‌افزار در حال تصاحب بازار است و کیفیت بهتری از برخی رقبای بین‌المللی دارد.محمدجواد آذری‌جهرمی در حساب توئیتر خود نوشت: اگر برخی مسوولان احساس تکلیف برای حمایت! از محصول بومی نکنند، بدانید و آگاه باشید که یک تیم جوان ایرانی بدون حمایت و در یک فضای رقابتی در حال تصاحب بازار سرویس مسیریاب است. مجموع نصب‌های فعال نشان از یک و نیم میلیون گذشت و کیفیت بهتری از برخی رقبای بین‌المللی دارد.این نرم‌افزار دارای محیط کاملا فارسی، حجم نسبتا پایین اپلیکیشن، سخنگوی فارسی (جهت بی‌نیازی به تماشای صفحه موبایل)، قابلیت روشن ماندن صفحه نمایش حین مسیریابی، قابل دانلود از مارکت‌های اندرویدی معتبر است. همچنین در سراسر ایران فعال است و می‌توان در سفر از آن به راحتی استفاده کرد.

واتس‌آپ  ارز دیجیتال ارایه می‌کند

ایندپندنت| فیس‌بوک به زودی ارز دیجیتال خود را برای کاربران واتس‌آپ عرضه می‌کند. این ارز برای کاربران هندی عرضه خواهد شد.فیس‌بوک قصد دارد ارز دیجیتال خود را برای کاربران پیام رسان«واتس‌آپ» ارایه کند. نخستین‌بار در ماه می‌گزارش شد فیس‌بوک پس از تغییراتی در ساختار مدیریت این شرکت مشغول کار روی تولید ارز مجازی است. درهمین راستا اکنون به نظر می‌رسد این شبکه اجتماعی قصد دارد ارز دیجیتال« استیبل کوین» را عرضه کند. این ارز دیجیتال قرار است برای کاربران واتس‌آپ در هند ارایه شود. «استیبل کوین» یا سکه پایدار ارز دیجیتالی است که هدف آن حفظ ارزش سرمایه است. منابع آگاه از این امر ادعا می‌کنند فیس‌بوک قصد دارد برای عرضه ارز دیجیتال خود روی بازار«حواله‌های مالی» در هند تمرکز کند. در این بازار بیش از ۲۰۰ میلیون نفر از پیام رسان واتس‌آپ استفاده می‌کنند. اما هنوز راه زیادی تا ارایه سکه‌ها باقی مانده است.سخنگوی فیس‌بوک در همین راستا به ایندپیندنت گفت: فیس‌بوک هم مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر مشغول بررسی راه‌هایی برای استفاده از فناوری بلاکچین است. درهمین راستا یک گروه کوچک مشغول بررسی کاربردهای مختلف آن هستند.البته هیچ جزییات دیگری درباره این پروژه ارایه نشده است.

رونمایی از سری جدید مانیتورهای اولترا در CES

گجت‌نیوز| در نمایشگاه CES که ماه آینده در امریکا برگزار می‌شود، جدیدترین مانیتورهای اولترا برای استفاده گیمرها در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

 این مانیتورها با سری جدید 49 اینچی UltraWide بابهره وری انجام کارهای مختلف با مانیتور را بسیار افزایش داده و با سری گیمینگ UltraGear مدل 49ترکیبی از کیفیتی تصویر فوق‌العاده و سرعتی باورنکردنی را برای برطرف کردن نیاز گیمرها عرضه کرده است.این مانیتورها از صفحه نمایش خمیده باکیفیت بزرگی با نسبت تصویر بالا بهره می‌برد. با وجود این نسبت تصویر سینمایی، این مانیتور ال جی بهترین راهکار و جایگزین برای قرار دادن چند مانیتور کنار هم است. فضای زیادی که این مانیتور 49 اینچی در اختیار می‌گذارد در کنار نسبت تصویری خارق‌العاده باعث می‌شود مانیتور UltraWide الجی تبدیل به بهترین گزینه برای انجام دادن چند کار به صورت همزمان شود. مانیتور UltraWide الجی برای ارتقای بهره وری ساخته شده است. این مانیتور برای هر نوع کاری مناسب است. به خصوص کارهایی در زمینه مالی، فناوری اطلاعات، طراحی و معماری که دقت و کیفیت نقش مهمی ایفا می‌کنند. الجی با بهره‌گیری از فناوری پیشرفته IPS، پردازش رنگ بسیار دقیق با پوشش 99 درصد از رنگ‌های طیف sRGB را ارایه می‌کند. این مانیتور با پشتیبانی از HDR10 می‌تواند بازی‌ها و ویدئوهای HDR را به نمایش بگذارد.

دست رباتیک چاپ ۳بعدی پیانو می‌نوازد

تک‌اکسپلور | پژوهشگران «دانشگاه کمبریج»، یک دست رباتیک ابداع کرده‌اند که می‌تواند با تقلید حرکات دست انسان پیانو بنوازد. دانشمندان، یک دست رباتیک ابداع کرده‌اند که می‌تواند تنها با حرکت دادن مچ، نت‌های ساده موسیقی را روی پیانو بنوازد. هنگامی که ربات در حال اجرای موسیقی نباشد، توانایی‌های دست یک انسان و حرکات پیچیده آن را تکرار می‌کند.این دست رباتیک که توسط پژوهشگران «دانشگاه کمبریج» ابداع شده، از مواد نرم و سفت چاپ سه‌بعدی ساخته شده است تا مانند استخوان‌ها و رباط‌های دست انسان باشد. با وجود محدودیت‌های این دست رباتیک، پژوهشگران دریافتند که به خاطر طراحی مکانیکی آن، انجام حرکات بسیاری ممکن می‌شود.دست رباتیک در آزمایش‌ها توانست با استفاده از حرکات انفعالی که در آنها امکان حرکت مستقل انگشتان وجود ندارد، نواختن پیانو را بدون تغییر ویژگی‌های مکانیکی تقلید کند. نتایج این پژوهش نشان می‌دهند که امکان طراحی ربات‌هایی با قابلیت داشتن حرکات طبیعی و با صرف کمترین انرژی وجود دارد.حرکات پیچیده حیوانات و ماشین‌ها، نتیجه تعامل میان مغز، محیط و بدن هستند. ویژگی‌های مکانیکی و طراحی سیستم‌ها، برای عملکرد هوشمندانه مهم هستند و به حیوانات و ماشین‌ها کمک می‌کنند بدون صرف انرژی غیرضروری، حرکات پیچیده‌ای داشته باشند.

 

ارسال نظر