تمامی راههای طرح و پیگیری سوال از اپراتور
در اپراتور همراه اول بهترین، آسانترین و سریعترین روش ارتباط با اپراتور و پیگیری سوالها و ابهامات، تماس با مرکز تماس ۹۹۹۰ همراه اول است؛ زیرا به صورت شبانه روزی و ۷ روز هفته فعالیت میکند و مهمتر از همه، برخلاف برخی اپراتورها کاملا رایگان است. سایر درگاههای ارتباطی نیز در نهایت درخواست را برای رسیدگی به سامانه 9990 منتقل میکنند.از آنجا که تلفن همراه امروز دیگر وسیلهای فقط برای برقراری مکالمه یا ارسال پیامک نیست، استفاده از کارکردها و سرویسهای متعدد این ابزار ارتباطی نیازمند کسب اطلاع و یادگیری است و به تبع باعث ایجاد اغلب سوال ابهاماتی برای اغلب مشترکان میشود.برای ارتباط با مشترکان و پاسخگویی به سوالات و رفع ابهامات آنها، تمامی اپراتورها درگاههای حضوری و غیرحضوری متعددی را پیشبینی کردهاند.در اپراتور همراه اول بهترین، آسانترین و سریعترین روش ارتباط با اپراتور و پیگیری سوالها و ابهامات، تماس با مرکز تماس ۹۹۹۰ همراه اول است؛ زیرا به صورت شبانه روزی و ۷ روز هفته فعالیت میکند و مهمتر از همه، برخلاف برخی اپراتورها کاملا رایگان است.شماره سامانه پاسخگویی تلفنی برای تماس با تلفن همراه ۹۹۹۰ و برای تماس با تلفن ثابت ۰۹۱۲۹۹۹۰ است.البته ارتباط با این مرکز الزاما از طریق تماس نیست و از روشهای دیگر شامل ارتباط تلفنی، پست الکترونیکی، دورنگار و چت آنلاین نیز پاسخگویی به مشتریان انجام میشود.
با توجه به آنچه شرح داده شد بهتر است مشترکان برای سریعترین راه دریافت پاسخ، در مواجهه با هر نوع سوال، ابهام یا شکایت به جای مراجعه به سایر درگاههای پاسخگویی اپراتور یا تماس با سامانه 195 رگولاتوری با سامانه 9990 اپراتور تماس بگیرند؛ زیرا سایر درگاهها نیز در نهایت درخواست را برای رسیدگی به سامانه 9990 منتقل میکنند.
خدماتی که مرکز تماس 9990 ارایه میکند
مرکز تماس 9990 از دو طریق کارشناسان پاسخگو و سامانه تلفنی (IVR) به سوالات مشترکان پاسخگو میدهد و مشکلات آنها را پیگیری میکند. برخی خدماتی که این مرکز ارایه میکند شامل موارد زیر است:
- ارایه اطلاعات مربوط به سرویسها، خدمات و صورتحساب به مشتریان.
- پیگیری و حل مشکل مشتریان در کوتاهترین زمان ممکن و تشکیل تیکت در صورت لزوم.
- اعلام وضعیت سیمکارت و علت قطع تلفن همراه.
- اطلاع از مدت و مبلغ اعتبار سیمکارت، افزایش اعتبار، انتقال شارژ و نحوه استفاده از آن.
- راهنمایی در مورد خرید، ثبت نام و نقل و انتقال تلفن همراه.
- اعلام نشانی و شماره تلفن ادارات و مراکز ارایه خدمات (مراکز تلفن ثابت، دفاتر ارتباطی و ICT) تمام نقاط کشور.
- راهنمایی مشترکین درباره چگونگی استفاده از رومینگ بینالملل، کشورهای طرف قرارداد و تعرفههای جاری.
- نحوه فعالسازی و اتصال به اینترنت.
- راهنمایی مشترکین در خصوص نحوه فعالسازی بستههای هوشمند اینترنت، پیامک و مکالمه.
- دریافت گزارشهای مربوط به مشکلات شبکه اعم از پوشش شبکه و آنتن دهی و پیگیری زمان رفع مشکل.
- قطع و وصل پیامکهای انبوه تبلیغاتی و پیامکهای مبتنی بر محتوی.
این مرکز همچنین به زودی امکان فروش انواع Deviceهای اینترنت همراه را نیز فراهم میکند.
خدماتی که سامانه تلفنی (IVR) مرکز تماس 9990 ارایه میکند
سامانه تلفنی (IVR) اپراتور اول نیز با پشتیبانی از دو زبان فارسی در هر ساعت از شبانه روز خدماتی را ارایه میکند که مشترک برای دریافت آنها نیازی به اتصال به اپراتور پاسخگو ندارد.
- خدمات مالی (اعلام جزییات و پرداخت قبض پایان دوره و میاندوره، اطلاع از تعرفه ها و ..)
- دریافت اطلاعات، فعالسازی و غیرفعالسازی سرویسهای ویژه (اینترنت همراه، آوای انتظار، همراهان اول، پیامک تبلیغاتی، تماسبان و...)
- دریافت خدمات غیرحضوری (قطع و وصل خط، دریافت PIN و PUK، دریافت ریز مکالمات، تغییر رمز عبور) .
- اطلاع از اینترنت همراه (نوترینو)، خرید بستهها و اعلام مشکلات.
- شرکت در نظرسنجی و ارایه پیشنهادات و انتقادات.
- امکان شارژ TOP UP (مستقیم) به صورت دلخواه.
- خروج از لیست سیاه (ویژه مشترکین اعتباری) .
سایر درگاههای ارتباط همراه اول با مشترکان
علاوه بر سامانه پاسخگویی تلفنی، این اپراتور از طریق صفحات رسمی اپراتور در شبکههای اجتماعی، چت آنلاین (از من بپرس)، کانالهای رسمی اپراتور در شبکههای اجتماعی، پست الکترونیکی و دورنگار با مشترکان در ارتباط است که بهترین، سریعترین و آسانترین راه همان تماس با اپراتور اول است.
مشترکین میتوانند از طریق چت آنلاین (از من بپرس)، صفحات رسمی اپراتور در شبکههای اجتماعی، پست الکترونیکی و دورنگار با اپراتور ارتباط بگیرند و سوال، مشکل، پیشنهاد و انتقاد خود را درباره خدمات همراه اول مطرح کنند. ایمیل 9990@mci.ir دورنگار به شماره ۰۹۱۲۹۹۹۹۹۰۰ و سامانه همراه من به آدرس my.mci.ir برای این منظور پیشبینی شده است.