تشکیل ستاد پاسخگویی به معترضان خودرویی
گروه صنعت |معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تشکیل ستادی در دو شرکت خودروسازی خبر داد که مسوولیت آنها پاسخگویی و رسیدگی به اعتراض مشتریان است. فرشاد مقیمی با اشاره به دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت به شرکتهای خودروساز برای تعیین تکلیف مشتریان، گفت: گروه خودروسازی ایران خودرو و سایپا، ستادی را در معاونت فروش خود تشکیل دادهاند و به اعتراض مشتریان به تاخیر و شرایط تحویل خودرو رسیدگی میکنند. او در ادامه افزود: امروز به صورت سرزده از این ستاد بازدید کردم که با توجه به فراخوان شرکتهای خودروساز، افرادی که امکان تحویل خودروهایشان نبود، به ستاد مراجعه کرده بودند و توافقاتی با خودروسازان داشتند. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه سایر گروهها نیز میتوانند در روزهای آینده به این ستاد مراجعه کنند، گفت: با توجه به گروهبندی محصولات خودروسازان، متقاصیان با مراجعه به ستاد و انتخاب محصول مورد نظر میتوانند از زمان تحویل خودرو که توسط شرکت خودرو ساز اعلام خواهد شد مطلع شوند. از آنسو، مدیرعامل سایپا هم ضمن اعلام خبر تشکیل این ستاد ویژه، گفت: تغییراتی در بخش فروش و خدمات پس از فروش گروه خودروسازی سایپا ایجاد شده که محوریت آن، تمرکز بر مطالبات به حق مشتریان این گروه بوده است. میرجواد سلیمانی با اشاره به تاکید و پیگیریهای وزیر صنعت، برای رفع مشکل خریداران محصولات سایپا، اظهار کرد: رسیدگی به مطالبات بحق مشتریانی که به گروه خودروسازی سایپا اطمینان کرده و در طرحهای فروش محصولات این گروه مشارکت کردهاند، در اولویت برنامههای این گروه قرار گرفته و در همین راستا یک ستاد عملیاتی ویژه برای پیگیری آن تشکیل شده است. او با بیان اینکه نشستهای مشترک این ستاد ویژه با نمایندگان خریداران خودروهای معوق سایپا آغاز شده، افزود: برنامههای کوتاهمدت و عملیاتی برای رفع مشکل هموطنانی که در طرحهای فروش محصولات سایپا شرکت کرده و تحویل خودروهای آنها به تعویق افتاده تدوین و اجرا خواهد شد. او افزود: طی چند روز اخیر نماینده ویژه مدیرعامل در فروش و خدمات پس از فروش جلسات جداگانهای با نمایندگان خریداران خودروهای چانگان، سیتروئن، آریو، رنو و برلیانس برگزار کرده که به نتایج خوبی منجر شده و هفته آتی پیگیری میشود. سلیمانی برنامهریزی کوتاهمدت در تامین قطعات، افزایش تولید و تسریع در فرآیندهای اجرایی را از جمله برنامههای این گروه خودروسازی برای رفع مشکلات موجود عنوان کرد. از سوی دیگر، گروه خودروسازی سایپا در اطلاعیهای از مشتریان خود دعوت کرد تا با حضور در نشست مدیران ارشد این گروه، مشکلات و درخواستهای خود را مطرح کنند. به گزارش سایپا، بر اساس اطلاعیه صادره از سوی گروه خودروسازی سایپا این نشست امروز شنبه 6 بهمن ماه از ساعت ۹ الی ۱۷ برگزار خواهد شد و مدیران ارشد این گروه به مشکلات و درخواستهای مشتریان رسیدگی خواهند کرد.