لزوم تغییر نگرش در مدیریت واحدهای صنعتی
معاون طرح و برنامه وزارت، معدن و تجارت گفت: مدیریت و راهبری شرکتهای تولیدی و تجاری در ایام تحریم و بحرانهای اقتصادی باید متفاوت از گذشته باشد. به گزارش شاتا، سعید زرندی افزود: نمیتوان با نگاه گذشته، یک واحد صنعتی، معدنی و تجاری را موفق اداره کرد، لذا ضروری است استفاده از ظرفیتهای نوآوری برای عبور از این شرایط را در دستور کار قرار داد. او گفت: تغییر نگرش مدیران و ارتقا ظرفیتهای خلاقانه و نوآوری در دوران تحریم برای واحدهای تولیدی ضروری است. معاون طرح و برنامه وزارت، معدن و تجارت تصریح کرد: در تلاطمهای اقتصادی، برنامهها و فرآیندهای پیشگیری و مدیریت بحران، ارتقا ظرفیتها و فرصتهای صادراتی، توسعه بازار، کاهش هزینههای تولید، بهره مندی از فناوریهای روز و... باید مد نظر فعلان صنعتی و تجار قرار گیرد. زرندی همچنین تاکید کرد: در دنیا، شرکتهای بزرگ، رویکرد نوآوری باز را دنبال میکنند که در ایران نیز باید به این سمت حرکت کنیم. او افزود: در حال حاضر، شرکتهای سرمایهگذار خطر پذیر شرکتی شکل گرفتهاند که به عنوان محرک بر روی نوآوریها سرمایهگذاری میکنند. معاون طرح و برنامه گفت: باید فضای نوآوری، کشور را فرابگیرد و همه مسوولان خود را موظف بدانند با بهرهگیری از امکانات مادی و معنوی، کارهای نو و ابتکاری و راههای میانبر را در سایه مدیریت صحیح در فعالیت کشور وارد کنند. زرندی گفت: ما نمیتوانیم آرام و معمولی حرکت کنیم، بلکه باید با تلاشی مضاعف، جدیتر و با نهایت شتاب اما حساب شده، منظم و منضبط به جلو برویم. معاون طرح و برنامه گفت: این موضوعات باید وارد ادبیات صنعتی ایران شود و صنعتگران با این مسیرها آشنا شوند زرندی یادآور شد: برگزاری نشست راهکارهای ارتقاء توان مدیریت و راهبری شرکتهای صنعتی، معدنی و تجاریدر تلاطمها و بحرانهای اقتصادی، میتواند به تدوین مدلی برای این شرایط شود.