در شهر

۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۰۰:۱۹:۳۸
کد خبر: ۱۴۳۸۲۸

  شناسایی28 کانون با بوی نامطبوع مسیر فرودگاه

 عضو شورای شهر تهران از تشکیل کارگروه ویژه در نهاد ریاست‌جمهوری در ارتباط با بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام خبر داد و گفت: روزانه ۹ هزار تن زباله در مجتمع آراد‌کوه تخلیه می‌شود که همین امر بخشی از آلودگی و بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام را باعث شده است. به گزارش تسنیم؛ حسین خلیل‌آبادی در حاشیه برگزاری دومین سمینار تخصصی «قش شوراها در توسعه شهرستان ری» با بیان اینکه در ارتباط با بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام‌خمینی(ره) بررسی‌ها صورت گرفته است و هم اینک نیز کارگروه ویژه‌ای در نهاد ریاست‌جمهوری تشکیل شده و به این موضوع رسیدگی می‌کند، گفت: براساس بررسی‌ها و تحقیقات صورت گرفته 28 کانون در ارتباط با بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام خمینی شناسایی شده است که از این 28 کانون می‌توان به مجتمع آرادکوه و همچنین فاضلاب شهر اسلامشهر و واوان اشاره کرد. خلیل‌آبادی افزود: طبق گزارش ارایه شده از سوی شهرداری تهران، روزانه 9 هزار تن زباله در مجتمع آراد‌کوه تخلیه می‌شود که همین امر بخشی از آلودگی و بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام خمینی را به وجود می‌آورد که امیدواریم با تلاش مسوولان شهری بحث تفکیک زباله از مبدا در دستور کار مدیریت شهری قرار بگیرد تا با این اتفاق از میزان تولید زباله در سطح شهر تهران کاسته شود. وی تصریح کرد: مساله پسماند یک موضوع بسیار مهم است که مربوط به سازمان محیط زیست می‌شود و توقع ما از شهرداری تهران این است که در ارتباط با تردد ماشین‌های جابه‌جایی زباله عوارض مورد نظر را به شهرستان ری پرداخت کنند که البته این موضوع در دستور کار قرار دارد و شورا نیز آن را پیگیری خواهد کرد.

  تجهیز ۶۰ درصدی خطوط تاکسیرانی تهران

به پرداخت الکترونیک

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: بالای ۶۰درصد از خطوط تاکسیرانی مجهز به پرداخت الکترونیکی هستند و برای حل مشکل تعدادی از تاکسی‌ها که به این سامانه مجهز نیستند تابلوهای ابتدای خطوط را به روز رسانی کردیم. به گزارش ایسنا، قنادان در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه چندین بار در رابطه با افزایش کرایه تاکسی از اوایل اردیبهشت ماه اطلاع‌رسانی کرده‌ایم، افزود: در این رابطه تنها منتظر صدور دستور بودیم تا به صورت یکپارچه افزایش کرایه‌های تاکسی اجرا شود. وی با اشاره به اینکه نحوه اجرای افزایش کرایه در سال‌های گذشته به شکل سنتی بود، تصریح کرد: یعنی همه رانندگان منتظر می‌شدند تا فرآیند صدور برچسب و پخش انجام شود. مشکل بزرگی که داریم وجود ۸۰ هزار تاکسی در شهر است به همین خاطر با هر سرعتی هم که کار کنیم حداقل ۵ روز به طول می‌انجامد. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران اضافه کرد: مشکل بعدی ما این است که وقتی برچسب‌ها توزیع می‌شوند، نمی‌توانیم آن را اجرا نکنیم. وقتی برچسب روی ماشین می‌خورد یعنی راننده باید با نرخ جدید کار کند. البته استارت‌آپ‌هایی که در حوزه پرداخت الکترونیکی فعالیت می‌کنند، کار را آسان‌تر کرده و اعمال نرخ‌های آنها بطور هماهنگ انجام شد. قنادان ادامه داد: تا قبل از دریافت برچسب، تاکسی‌هایی مجاز به دریافت نرخ کرایه جدید هستند که پرداخت الکترونیکی داشته باشند. بالای ۶۰ درصد از خطوط تاکسیرانی مجهز به پرداخت الکترونیکی هستند و برای حل مشکل تعدادی از آنها که مجهز نیستند، تابلوهای ابتدایی خطوط را به روز رسانی کردیم. وی در مورد ورود تاکسیران‌ها به سامانه تاکسی‌های اینترنتی یادآور شد: آنچه در سطح شهر اتفاق افتاده یک نابسامانی عجیب و غریبی است. ما در تهران ۸۰ هزار ناوگان تاکسیرانی داریم که این تعداد در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا بزرگ‌ترین ناوگان تاکسیرانی محسوب می‌شود. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران افزود: اینکه تعداد خودروهای مشغول مسافرکشی و حمل و نقل در خیابان بیشتر شود یک امر منفی است و بیش از ۵ سال است که در هدف‌گذاری برنامه کلان برای تهران تلاش می‌شود تعداد تاکسی‌ها کاهش یابد. شهر شانگهای با ۲۰ میلیون نفر جمعیت ساکن فقط ۶۰ هزار تاکسی دارد این درحالی است که جمعیت ساکن تهران ۸ میلیون نفر و با تعداد ۸۰ هزار تاکسی است.

  حذف مصوبه برج باغ از طرح جامع تا دوماه آینده

سخنگوی شورای شهر تهران از تصویب لغو مصوبه برج باغ در شورای عالی معماری طی دو ماه آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا علی اعطا با اشاره به جلسه روز گذشته در شورای عالی معماری و شهرسازی پیرامون بررسی جایگزین مصوبه برج باغ اظهار کرد: در هفتم اسفندماه سال گذشته شورای شهر تهران مصوبه برج باغ را لغو کرد، اما در همان زمان مصوبه‌ای از سوی شورا تصویب شد که براساس آن از شورای عالی معماری و شهرسازی درخواست می‌شد که در ماده ۱۴ قانون زمین شهری در پیوست شماره ۳ سند طرح جامع شهر تهران (برج باغ) بازنگری کند و ساخت برج باغ را نیز در این پیوست لغو کند.

او با بیان اینکه مصوبه شورای دوم در مورد برج باغ در سال ۱۳۸۲ تصویب شده است و سال ۱۳۸۶ در طرح جامع تهران این مصوبه مورد تاکید قرار گرفت، گفت: به نظر می‌رسد ظرف دو ماه آینده ضمن تغییر طرح جامع تهران شاهد آن باشیم که بطور کل مصوبه برج باغ برچیده شود.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه اعضای شورای شهر اصرار دارند که سریع‌تر طرح جامع در این زمینه اصلاح شود، گفت: به نظر می‌رسد نهایتاً در دو الی سه جلسه آینده کل مصوبه شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گیرد و نهایتاً تا دو ماه آینده پیشنهاد شورای شهر تهران در خصوص بازنگری و اصلاح ماده ۱۴ قانون زمین‌شهری پیوست شماره ۳ سند طرح جامع تهران در شورای عالی معماری به نتیجه برسد و این بازنگری هم به تصویب برسد.

او در توضیح چرایی اهمیت این موضوع، اظهار کرد: شورای شهر تهران برای حل مسائل باغات تهران دو اقدام را باید انجام می‌داد که یکی از آنها لغو مصوبه برج باغ در شورای شهر بود که این اتفاق رخ داد و مصوبه برج باغ را در شورای پنجم لغو کردیم و دیگری این بود که شورای عالی شهرسازی طرح جامع را اصلاح کند، چرا که براساس قانون، شهرداری‌ها مکلف هستند براساس طرح جامع پروانه صادر کنند و مصوبه لغو شورا کفایت نمی‌کرد و حتماً می‌بایست طرح جامع اصلاح شود تا ساخت و ساز در باغات اتفاق نیفتد.

اعطا با بیان اینکه تا زمانی که طرح جامع اصلاح نشود، لغو مصوبه برج باغ در شورا کفایت نمی‌کند، ادامه داد: به همین دلیل هفتم اسفندماه در قالب یک طرح به شورای عالی پیشنهاد دادیم که نسبت به اصلاح طرح جامع اقدام کند.