ویژه

۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۰۱:۱۶:۵۷
کد خبر: ۱۴۵۷۲۴

مدیر کارخانه سام الکترونیک:

نگذاریم چرخه اقتصادی کشور فلج شود

مدیر کارخانه سام الکترونیک گفت:ما در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و وظیفه تولیدکنندگان،حمایت از دولت و مردم کشور است تا به واسطه تولیدات مناسب نگذاریم چرخه اقتصادی کشور فلج شود. محمد نورایی گفت: صنعت لوازم خانگی بعد از انقلاب با پیشرفت تکنولوژی توانست مسیر خود را از واردات به سمت تولید تغییردهد و در مسیر خودکفایی و تولید قدم بر دارد. وی افزود: از سال ۱۳۷۷ شرکت با هدف تولید دستگاه های صوتی و تصویری به طور خاص تلویزیون و مانیتور آغاز به کار کرد و با تلویزیون‌های لامپی فعالیت خود را شروع و بعد از آن تبدیل به دستگاه‌های ال سی دی و بخش دیگری مثل پلاسما و در نهایت ال ای دی شد که در مدل های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در بازار به فروش می رسد و این ماهیت اصلی تولید است. مدیر کارخانه سام الکترونیک تصریح کرد: شرکت در بخش محصولات لباس شویی، یخچال ساید بای ساید، یخچال فریزر، جارو برقی و تلویزیون مشغول به تولید است و این مجموعه ها همگی تولید داخل هستند و با توانایی مهندسان ایرانی مسیر پیشرفت هموار شده است. نورایی ادامه داد: باتوجه به سرمایه گذاری صد درصد ایرانی که دو سال پیش در حوزه داخلی سازی انجام شد و در حال حاضر صرفا فقط موتور ماشین لباس شویی، کمپرسور یخچال و ماژول تلویزیون‌ها وارد می شوند و بقیه لوازم به طور کل تولید داخل است.

افزایش 25 درصدی تعمیرات لوازم خانگی

مدیرعامل سام سرویس گفت: ما روزانه شش تا هفت هزار تماس تلفنی با مرکز سام سرویس داریم که 20 درصد آنها در خصوص تخلفات واحدهای صنفی غیر مجاز و یا تعمیرکاران مبتدی هستند که به دلیل عدم دانش فنی و یا استفاده از قطعات تقلبی و دست دوم باعث شده که دستگاه مشتری به طور کامل خراب شود. حتی مواردی داشتیم که مرکز یا تعمیرگاه قطعات سالم را از دستگاه جدا کرده است. نجفی مدیرعامل سام سرویس در خصوص وضعیت خدمات پس از فروش و پشتیبانی در کشور گفت: در بازار ایران این خدمات در کنار برند جایگاه خاصی برای مصرف کننده ایرانی دارد، به گونه‌ای که مشتریان هنگام خرید کالایی به کیفیت خدمات پس از فروش آن دقت ویژه‌ای دارند. وی ادامه داد: در چند ماه اخیر به دلیل وضعیت اقتصادی و نوسانات ارزی قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده و مصرف کننده ترجیح می‌دهد که از همان دستگاه‌های قدیمی استفاده کند. همین امر باعث شده که مراجعه به بخش خدمات پس از فروش و مصرف قطعات یدکی بیشتر شود. به طور تقریبی اگر بخواهیم محاسبه کنیم در 8 ماه سال جاری نسبت به سال قبل 25 درصد تقاضای تعمیرات بیشتر شده است.  وی ادامه داد: اما مشکل اصلی این است که برخی از دستگاه‌ها از طریق مبادی غیر قانونی و به صورت قاچاق وارد کشور شده و یا اینکه کارت گارانتی تقلبی دارند که این مسئله باعث محدود شدن خدمات ما به صاحبان این دستگاه‌ها می‌شود. وی با اشاره به حادتر شدن مشکل مراکز و تعمیرکاران متفرقه گفت: امروزه مراکز و یا دفاتری که هیچ‌گونه ارتباطی با نمایندگی‌های رسمی ندارند با توجه به افزایش درخواست تعمیرات مانند قارچ رشد کرده‌اند. آنها با تبلیغات در فضای مجازی و حتی رسمی و با استفاده از ترفندهای خاصی خود را به عنوان نماینده اصلی معرفی می کنند در حالی که از دانش فنی و قطعات اصلی بی بهره هستند.