روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۴/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۵۶۵

    سود ۷۲۲ریالی برای هرسهم «دبالک»: شرکت تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک برای سال مالی منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷، سود هرسهم را ۷۲۲ریال اعلام کرد. به گزارش سنا، شرکت تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک در اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷، سود هرسهم را ۷۲۲ریال اعلام کرد. این شرکت در سال مالی۱۳۹۶ برای هرسهم ۵۵۹ریال زیان شناسایی کرده بود که در سال مالی۱۳۹۷ توانسته آن را به سود ۷۲۲ریالی برساند. «دبالک» سود عملیاتی خود را ۲۹۱درصد افزایش داده و به مبلغ ۱۳۶میلیارد ریال رسانده است. همچنین سود خالص آن به ۱۲۲میلیارد ریال و زیان انباشته پایان دوره به ۱۱۸میلیارد ریال رسید. این شرکت در این دوره ۱۱۱هزار و ۷۴۸کیلوگرم انواع دارو به ارزش ۶۴۴میلیارد و ۳۶۰میلیون ریال فروخته است که در پایان دوره سود ناخالص آن را ۱۹۱میلیارد و ۳۶۹میلیون ریال اعلام کرده است. اهداف و برنامه‌های راهبردی این شرکت در خصوص تولید و فروش محصولات شامل تولید محصولات جدید، تولید محصولات با حاشیه سود بالاتر، کاهش تولید و فروش محصولات زیانده و بررسی و تحقیق روی محصولات زیانده جهت افزایش راندمان تولید است. همچنین در برآوردی که «دبالک» از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه داشته اعلام کرده که با توجه به سنوات گذشته و شرایط بازار بطور متوسط برای اکثر محصولات افزایش نرخ خواهیم داشت. همچنین با در نظر داشتن نوسانات نرخ ارز و سطح عمومی قیمت‌های داخلی برآورد می‌شود که نرخ خرید مواد اولیه همانند نه ماه گذشته روند رو به رشد داشته باشد. «دبالک» در تشریح سایر برنامه‌های با اهمیت شرکت اعلام کرد که با توجه به مشکلات و محدودیت‌های موجود در خطوط تولید، این شرکت در نظر دارد طبق برنامه نسبت به بازسازی و نوسازی خطوط تولید خود طبق استاندارد اداره دارو اقدام کند، در صورت انجام پروژه مذکور امکان تولید و توسعه محصولات و توسعه بازار این شرکت میسر خواهد شد. در راستای بهینه نمودن فرایند تولید شرکت اقدام به نظارت دقیق‌تر بر فرایند تولید و همچنین گسترش سبد محصولات اقدام خواهد کرد.

    سود هر سهم «ثفارس» کاهشی بود: شرکت عمران و توسعه فارس در دوره ۶ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۷، به ازای هر سهم خود ۳۶ ریال سود کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ کاهش ۶۷ درصدی را نشان می‌دهد. شرکت عمران و توسعه فارس با سرمایه یک هزار میلیارد ریال، صورت‌های مالی ۶ ماهه دوره مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ را به صورت حسابرسی شده منتشر کرد. شرکت عمران و توسعه فارس در دوره یاد شده، مبلغ ۳۵ میلیارد و ۷۹۶ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۳۹ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ معادل ۶۷ درصد کاهش داشته است. در گزارش حسابرسی شده شرکت عمران و توسعه فارس نسبت به گزارش حسابرسی نشده، کاهش ۳۶ درصدی در سود هر سهم مشاهده می‌شود. با احتساب زیان انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۲۳۷ میلیارد و ۸۹۳ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد. «ثفارس» در دوره ۶ ماهه سال مالی منتهی به شهریور ۹۷، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۱۱۰ میلیارد و ۱۹۲ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۱۱۰ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود. شرکت عمران و توسعه فارس در صورت‌های مالی تلفیقی، سود هر سهم در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ را مبلغ ۳۴ ریال و سود خالص را مبلغ ۳۶ میلیارد و ۴۱۵ میلیون ریال اعلام کرده است.

    مروری بر صورت‌های مالی ۱۲ ماهه «حپترو»: شرکت مهندسی حمل و نقل پتروشیمی در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۷، به ازای هر سهم خود ۱۶۶ ریال سود کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ افزایش ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد. شرکت مهندسی حمل و نقل پتروشیمی با سرمایه ۲۰۰ میلیارد ریال، صورت‌های مالی ۱۲ ماهه دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد. شرکت مهندسی حمل و نقل پتروشیمی در دوره یاد شده، مبلغ ۲۳ میلیارد و ۱۲۷ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۱۶۶ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ معادل ۴۲ درصد افزایش داشته است. با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۱۰۵میلیارد و ۲۳ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد. «حپترو» در دوره ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به اسفند ۹۶، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۲۳ میلیارد و ۳۶۲ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۱۱۷ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود. شرکت مهندسی حمل و نقل پتروشیمی در صورت‌های مالی تلفیقی، سود هر سهم در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ را مبلغ ۲۲۳ ریال و سود خالص را مبلغ ۵۱ میلیارد و ۶۶ میلیون ریال اعلام کرده است. همچنین بر اساس این گزارش، شرکت مهندسی حمل و نقل پتروشیمی، خرید ده دستگاه کشنده به منظور افزایش ظرفیت حمل و برنامه‌ریزی جهت خرید زمین به منظور احداث ترمینال و انبار در تهران را از جمله اهداف شرکت در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ اعلام کرده است.

 

ارسال نظر