کاهش اقبال جشنوارههای جهانی به سینمای ایران
مراسم تودیع و معارفه مدیران چهار بخش سازمان سینمایی دیروز 16 تیر با حضور حسین انتظامی، رییس سازمان سینمایی، سینماگران و اهالی رسانه برگزار شد. حسین انتظامی با اشاره به عملکرد خوب مدیران قبلی و تبریک به افرادی که مسوولیتهای جدید را پذیرفتهاند، گفت: امروز ابراهیم داروغهزاده که پیش از این به عنوان معاون نظارت و ارزشیابی فعالیت میکرد به عنوان دبیر جشنواره فیلم فجر فعالیت خود را آغاز میکند و عمده سینماگران کشور از عملکرد این پزشک مهربان در دوره نظارت و ارزشیابی راضی بودند. او ادامه داد: به صورت کلی در مجموعه وزارت ارشاد مدیران سازمان سینمایی از لحاظ انسجام و خوشفکری بینظیر هستند و تغییرات را خیلی همدلانه قبول کردند. ما معتقدیم که باید حوزههای راهبردی مانند نظارت و جشنواره فیلم فجر باید از هم جدا باشد. ابراهیم داروغهزاده، دبیر جشنواره فیلم فجر نیز طی سخنانی گفت: همه موفقیتهای سینمای ایران مدیون و مرهون تلاشها و همدلیهای سینماگران است و من به عنوان عضو کوچکی از این بدنه تلاش کردم که مزاحم راه سینماگران نشوم و راه آنها را هموار کنم و امروز نیز از برادرم آقای طباطبایینژاد که مسوولیت معاونت وزارت را پذیرفتند، سپاسگزارم. طباطبایینژاد، مدیرعامل سابق مرکز گسترش، نیز با اشاره به اینکه پیش از این سه بار دیگر مسوولیت معاونت نظارت و ارزشیابی به وی پیشنهاد شده بود، گفت: من هر بار به دلایل مختلف این مسوولیت را نپذیرفتم ولی نمیدانم اینبار آقای داروغهزاده چگونه سر من شیره مالید و امیدوارم با همراهی دوستان سینماگر بتوانم به وظایفم در این مسوولیت عمل کنم. محمد حمیدیمقدم (مدیرعامل جدید مرکز گسترش) نیز با تشکر از حسن ظن حسین انتظامی گفت: تا امروز مرکز گسترش تاثیر زیادی روی سینما گذاشته و امروز خوشبخت و خوشحالم که این مسوولیت را از برادرم طباطبایینژاد تحویل میگیرم. او با اشاره به لزوم ثبات در مدیریت فرهنگی گفت: مرکز گسترش چهار بال قدرتمند دارد. اولین بال آن سینمای مستند است که ما باید به آن نگاه حداکثری با هدف جذب مخاطب داشته باشیم زیرا متاسفانه در سالهای اخیر بازارهای جهانی اقبال کمتری به سینمای ایران و به خصوص مستند پیدا کردهاند که باید این بخش تقویت شود. حمیدیمقدم با اشاره به لزوم توجه به انیمیشن گفت: انیمیشن به عنوان بال دوم مرکز گسترش باید به سمت تولید آثار خوب و عرضه آن برای مخاطب عام حرکت کند. در بحث فیلمهای اول و تجربی نیز به عنوان بال سوم مرکز باید از پریشانی در تولید خارج شویم و مرکز به عنوان یک شتابدهنده تبدیل به نهادی برای کشف استعدادها و ساخت فیلمهای خوب بشود.