اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۶/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۹۲۹

کلاهبرداری با استفاده از منازل اجاره‌ای موقت

بوشهر|جوشن سهرابی رییس پلیس آگاهی بوشهر با اشاره به روش‌های جدید کلاهبرداران گفت: اخیرا افرادی سودجو و کلاهبردار با رصد فضای مجازی و سایت‌های خرید و فروش اقدام به شناسایی و برقراری تماس تلفنی با افرادی کرده که کالاهایی به خصوص مواد غذایی برای فروش دارند و با وعده خرید کالا، شکات را به آدرس اعلامی جهت تحویل گرفتن بار هدایت و پس از تخلیه بار و کالا در مکان مورد نظر که غالبا منازل مبله است، اعلام می‌کنند که وجه را از طریق تلفن بانک یا شبا به حساب آنان واریز کرده و پیامک ارسال واریزی وجه در تلفن خود را به آنان نشان می‌دهد و اظهار می‌دارد علت عدم وصول پیام انتقال وجه، اختلال شبکه بانکی و مخابرات است و پیامک واریز وجه به شما ارسال می‌شود و بدین‌ترتیب اعتماد شکات را جلب کرده و مالباختگان محل را ترک می‌کنند، در ادامه متهمان اقدام به جابه‌جا کردن بار و تخلیه منزل یا انبار اجاره‌ای می‌کنند.

رییس پلیس آگاهی بوشهر تصریح کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی و کاهش قدرت خرید که سبب کاهش فروش کالا شده است و اینکه فروشندگان جهت فروش کالای خود مجبور به تلاش جهت بازاریابی هستند این امر متصور می‌شود که شیوه و شگرد فوق رو به افزایش باشدو بنابراین ضروری است که مردم نسبت به این شگردها آشنایی داشته باشند.

آتش‌سوزی ۳ شناور در اسکله صیادی عسلویه

عسلویه|معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر گفت: سه قایق بدون هویت بامداد دیروز در اسکله صیادی عسلویه به سبب ایجاد حریق در آتش سوخت. منصور پاپری با اشاره به آتش‌سوزی در ۳ شناور در اسکله صیادی عسلویه اظهار داشت: ساعت

 ۲: ۳۰ بامداد دیروز سه قایق بدون هویت در اسکله صیادی دچار حریق شدند و در آتش سوخت. او با بیان اینکه ۲ قایق ۱۰۰ درصد سوخته و یک قایق ۵۰ درصد سوختگی دارد گفت: پس از وقوع آتش‌سوزی بلافاصله با تلاش صیادان، آتش‌نشانان، دریابانی، آتش‌خوار و قشر‌های مختلف مردم آتش مهار شد و به کسی صدمه وارد نشد.پاپری بیان کرد: هنگام آتش‌سوزی وزش باد جنوب شرقی و فاصله قایق‌ها تا لنج‌های صیادی در اسکله یاد شده ۲۰ متر بود و به‌شدت آتش به‌سمت لنج‌ها زبانه می‌کشید که یکی از صیادان با رشادت خود را به آب می‌اندازد و با شنا کردن اقدام به جدا‌سازی لنج‌ها از محل آتش برای جلوگیری از سرایت آتش به دیگر شناور‌ها می‌کند.او با اشاره به اینکه آتش در دقایق اولیه مهار شد و به دیگر شناور‌ها سرایت نکرد افزود: این سه شناور که هویت صیادی نداشتند اقدام به حمل ادوات صیادی به صورت غیرمجاز می‌کردند که علت آتش‌سوزی در دست بررسی است.

نیروهای مسلح کرمانشاه از مزایای مناطق‌جنگی برخوردار می‌شوند

کرمانشاه|عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه از موافقت رییس کل ستاد نیروهای مسلح با بهره‌مندی نیروهای نظامی و انتظامی از مزایای اضافه حقوق پرداختی مناطق جنگی خبر داد. عبدالرضا مصری با اشاره به دیدار با سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: طی این دیدار و پس از صحبت‌هایی که صورت گرفت پذیرفتند که برای نیروهای نظامی و انتظامی کرمانشاه هم فوق‌العاده‌ای که در قانون برای مناطق جنگی تعیین‌شده پرداخت شود. بر همین اساس نیروهای ارتش، سپاه، هوانیروز و نیروی انتظامی مشمول اضافه حقوق پرداختی در مناطق جنگی می‌شوند.

او در خصوص پیگیری برای اعمال این فوق‌العاده مناطق جنگی برای بازنشستگان نیز گفت: در حال حاضر مقدمات کار در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شده و در نوبت طرح در صحن مجلس قرار دارد.

مصری افزود: چنانچه این موضوع در صحن مجلس نیز رای بیاورد از این پس بازنشستگان مناطق جنگی هم مشمول اضافه پرداخت حقوق خواهند شد.

کاشان کمترین نرخ بیکاری را در استان اصفهان دارد

کاشان| فرماندار ویژه کاشان گفت: پایین‌ترین رقم بیکاری در استان اصفهان مربوط به این شهرستان است.

علی‌اکبر مرتضایی‌قهرودی در جمع نمازگزاران کاشانی بیان کرد: این شهرستان همچنین بالاترین رتبه در زمینه صادرات غیرنفتی استان اصفهان را به خود اختصاص داده است. وی با اشاره به بهره‌برداری از ۱۵۰ طرح و آغاز عملیات اجرایی ۱۰ طرح جدید به مناسبت هفته دولت در شهرستان کاشان، سرمایه‌گذاری اختصاص یافته برای این طرح‌ها را ۲ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

به گفته وی با بهره‌برداری از این طرح‌ها در کنار ایجاد ۳۴۵ فرصت شغلی مستقیم جدید در کاشان، ۶۰ کلاس درس و ۳۰۰ تخت به ظرفیت حوزه‌های آموزشی و گردشگری شهرستان افزوده شد.

 

ارسال نظر