اخبار
بانک ملت، خود را با شاخصهای بینالمللی مقایسه کند
معاون امور بانک، بیمه و شرکتهای دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: خوشبختانه بانک ملت نسبت به بانکهای دیگر در بخش درآمدزایی خوب عمل کرده است.
به گزارش روابط عمومی بانک ملت، دکتر عباس معمارنژاد در جمع مدیران ارشد این بانک از بانک ملت به عنوان یک بانک نمونه در کشور نام برد و از تمامی کارکنان و مدیران این بانک به دلیل تلاش در جهت حفظ موقعیت حتی در شرایط تحریم قدردانی کرد.
وی گزارشهای ارایه شده از عملکرد بانک ملت را رضایتبخش خواند و با اشاره به نسبت مطالبات معوق به تسهیلات بانک ملت، این نسبت را ۴۰ درصد پایینتر از سایر بانکها خواند و در عین حال تاکید کرد: بانک ملت به دلیل سابقه و فعالیت بینالمللی، باید خود را با شاخصهای جهانی مقایسه کند و برای رساندن نسبت مطالبات به تسهیلات خود به استانداردهای بانکهای جهان، تمام تلاش خود را به کار بگیرد.
معاون وزیر اقتصاد، ایجاد کانون ارزیابی را در بانک ملت برای انتصابات بسیار مطلوب خواند و اعلام کرد که با وجود این کانون، شناسایی و انتصاب افراد شایسته، به نحو بهتری انجام خواهد شد.دکتر معمارنژاد با اشاره به این نکته که بانک ملت در وضعیت سود سپردهها نسبت به بانکهای دیگر به مراتب در وضعیت بهتری قرار دارد، گفت: خوشبختانه نسبت مصارف به منابع این بانک خصوصی شده هم در وضعیت مطلوبی قرار دارد.وی با اشاره به مدل کسب و کار زیان ساز نظام بانکی، آن را شامل بانک ملت نداونست و افزود: متاسفانه کسب و کار بانکی در ایران زیان ساز است و هزینهها و درآمدها با هم تناسب ندارد.به گفته وی، برنامه وزارت اقتصاد این است که حداقل ۲۰ درصد درآمدهای بانکها باید از محل کارمزد خدمات تامین شود چون اگر هزینههای پرسنلی و اداری از محل کارمزدهای دریافتی پوشش داده شود، بانک قوت و قدرت مالی بیشتری خواهد داشت که متاسفانه این موضوع در شرایط کنونی اتفاق نمیافتد.
دکتر معمارنژاد گفت: در سال ۹۱ به ازای هر یک ریال هزینه پرسنلی و اداری، ۳۸ ریال سپرده جذب میشده که این رقم در سال ۹۷ به ۳۲ ریال رسیده که نشان میدهد هزینهها افزایش یافته و متناسب با آن درآمدها افزایش نیافته است.به گفته معاون وزیر اقتصاد، بانک ملت در این زمینه خوب کار کرده ولی هنوزهم جا برای کار زیاد است.
وی مدیران ارشد یک سازمان را دارای سه وظیفه برای دستیابی به نتایج مثبت داونست و تاکید کرد: این وظایف شامل شایسته گزینی و انتخاب درست افراد برای پستها، سیاستگذاری مناسب و نظارت بر اجراست که اگر به درستی اجرا شوند، سازمان با موفقیت روبهرو خواهد شد.
شرط افتتاح حساب بانکی اعلام شد
براساس بخشنامه بانک مرکزی از سوم خرداد ۹۹ سرویس برخط سامانه سیاح راهاندازی میشود و افتتاح هرگونه حساب در بانکها و موسسات اعتباری منوط به دریافت شماره پیگیری از سامانه سیاح خواهد بود.
به گزارش ایبِنا، بانک مرکزی در بخشنامهای اعلام کرده که بانک مرکزی بر اساس تکالیف مقرر در بند ب ماده ۲ آیین نامه مستندسازی وجوه در کشور و ماده ۱۹ قانون نحوه اجرای محکومیتهای مالی موظف به راهاندازی سامانه حسابهای مشتریان و ارایه فهرست کلیه حسابهای محکومین در بانکها و موسسات مالی و اعتباری به مراجع قضایی شده است. بر این اساس و پیرو بخشنامه 23 تیر 97 در خصوص ارسال اطلاعات حسابهای موجود به سامانه سیاح (فاز دوم) به استحضار میرساند مستند فنی سامانه در درگاه خدمات الکترونیک بانک مرکزی به آدرس portal.pbn.net جهت ایجاد زیرساختهای لازم درج شده است.در این راستا و با توجه به حساسیتهای موجود جهت ارتباط بر خط سامانهها برای افتتاح حساب اشخاص، خواهشمند است دستور فرمایید اقدامات و موارد ذیل حسب زمانبندی قید شده، مدنظر قرار گیرد: با توجه به لزوم درج کد شهاب در فیلدهای اطلاعاتی سامانه، ضروری است اقدامات لازم جهت تخصیص شناسه شهاب صاحبان حساب به کلیه حسابهای حقیقی و حقوقی نزد آن بانک در اسرع وقت صورت پذیرد، اطلاعات حسابهای موجود نزد بانک و موسسه اعتباری باید همانند روال سابق در پایان هر ماه به صورت دستهای ارسال شود، به گونهای که حداکثر تا پایان روز ۳۱ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ کلیه حسابهای موجود در سامانه مذکور ثبت شده باشد، کلیه سرویسهای بر خط سامانه باید تا پایان بهمن ماه سال جاری توسط واحد فناوری اطلاعات آن بانک تست شده و نتیجه آن به صورت کتبی به اداره اطلاعات بانکی اعلام شود.بانک و موسسه اعتباری غیر بانکی مکلف است کلیه شماره پیگیریهای اخذ شده از سامانه سیاح را به حسابهای مشتریان در سامانههای داخلی خود اختصاص داده و در سوابق نگهداری نماید، از ابتدای روز ۳ خرداد سال ۱۳۹۹ سرویس بر خط سیاح راهاندازی شده و افتتاح هر گونه حساب در آن بانک و موسسه اعتباری غیربانکی، منوط به دریافت شماره پیگیری از سامانه سیاح است، پس از راهاندازی سرویس بر خط، آن بانک و موسسه اعتباری غیر بانکی مکلف است حداکثر ظرف مدت یک ماه، هر گونه تغییر وضعیت حسابهای ارسالی قبل از تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ را در سامانه سیاح از طریق سرویس تغییر، اعمال کند، فراخوانی سرویس تغییر به صورت روزانه باید صرفا برای حسابهایی که ابزار برداشت یا وضعیت آنها تغییر کرده است، صورت پذیرد، مشخصات و شماره تماس نماینده مطلع آن بانک در ارتباط با سامانه فوق، به قید فوریت به این بانک اعلام شود. خاطرنشان میسازد مسوولیت هرگونه نقص اطلاعاتی سامانه مذکور بر عهده آن بانک خواهد بود.