تحول با مشارکت خانوادهها، اقتصاد و اجتماع میسر است
وزیر آموزش و پرورش گفت: برای تحول در تربیت دانشآموزان باید با مشارکت خانوادهها، بخشهای مختلف اجتماعی، اقتصادی، خصوصی و گفتوگوی ملی به این هدف رسید. به گزارش ایرنا حاجیمیرزایی روز گذشته در سومین همایش حکمرانی و سیاستگذاری عمومی که در محل سال همایشهای صدا و سیما برگزار شد، افزود: وقتی جامعهای در حل مسائل خود به صورت پایدار موفق میشود و در محقق کردن اهداف و آرمانهای خود به توانایی میرسد یعنی در سیاستگذاری حکمرانی درست عمل کرده است. وی گفت: اگر در اجرای برنامهها با مسائل مزمن و مشکلاتی در جامعه روبرو هستیم به معنای آن است که باید شیوههای حکمرانی را مورد بازنگری قرار دهیم. البته حل پایدار مسائل و تحقق اهداف خواسته مشترک همه جوامع است و جوامع سیاست جدید حکمرانی در این راه پیاده میکنند.
وزیر آموزش و پرورش به مهمترین ویژگیهای مجموعههایی که قادر به حل مساله هستند، اشاره کرد و افزود: توانای چشمانداز و انگیزههای مشترک، هم راستایی، هم افزایی، پذیرش ریسک مسوولیت، شریک دادن دیگران در موفقیت، ایجاد ظرفیتهای نهفته از جمله مجموعههای توانا در حل مسائل است. حاجیمیرزایی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش برای رسیدن به موفقیت، رسیدن به اهداف و حل مشکلات نیازمند چشمانداز مشترک است، اظهار داشت: این چشمانداز مشترک همکاری جمعی بین بخش خصوصی، دولتی و جامعه مدنی است که محور اصلی حکمرانی شایسته است. وی با اعتقاد به اینکه وظیفه اصلی آموزش و پرورش تربیت است، تصریح کرد: باید نسل نو را برای قبول مسوولیت و بازوهای دفاع از ایدههای خود تربیت کنیم تا بتواند در جامعه حضور مستمر و مفید داشته و روی پای خود ایستاده و عنصر مفیدی در زندگی جمعی محسوب شود. وزیر آموزش و پرورش با اعتقاد به اینکه تحقق این هدف فقط با مشارکت خانوادهها میسر میشود، گفت: بیشتر وقت دانشآموزان از بدو تولد تا زمان حضور در مدرسه در خانواده است و خانواده جایگاه مهمی برای شکل دهی تربیت آنها دارد. بر همین اساس با ترکیب تربیت از سوی آموزش و پرورش و خانواده میتوان این ماموریت مهم را پیش برد.