تعطیلی Jumpshot به‌دلیل فروش اطلاعات کاربران

۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۵۹۰

انگجت| چند روز پس از آنکه مشخص شد شرکت نرم‌افزاری آواست دیتای مربوط به مرور وب کاربرانش را جمع‌آوری می‌کند و آنها را به شرکت‌های تبلیغاتی می‌فروشد، این شرکت اعلام کرد، یکی از زیرشاخه‌های خود را که دست به چنین کاری زده تعطیل می‌کند. به گزارش دیجیاتو، آندرج ولسک، مدیرعامل آواست در پستی وبلاگی اعلام کرد: «حفاظت از اطلاعات مردم اصلی‌ترین اولویت آواست به شمار می‌رود و این اصل باید در تمام فعالیت‌ها و محصولات ما در نظر گرفته شود. لذا هرچیزی که خلاف این اصل باشد غیرقابل قبول ‌خواهد بود. به همین خاطر نیز من با همراهی هیات‌مدیره تصمیم گرفتیم که به جمع‌آوری دیتا توسط Jumpshot خاتمه دهیم و فرایندهای کاری آن را فورا متوقف کنیم.» آواست دیتای مرور وب توسط کاربرانش را از طریق نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس خود جمع‌آوری می‌کرد. این دیتا شامل سرچ‌های گوگل، جست‌وجوی موقعیت‌های مکانی، آدرس‌های بازدیدشده و بسیاری موارد دیگر می‌شد. البته آواست ادعا کرده که از این اطلاعات نمی‌توان برای شناسایی اشخاص استفاده کرد اما یکی از کارشناسانی که در این رابطه با مادربرد مصاحبه کرده مدعی است که چنین امکانی وجود دارد. در مقابل Jumpshot نیز ادعا کرده که این دیتا مربوط به بیش از ۱۰۰ میلیون گجت می‌شود و برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا از جمله گوگل، مایکروسافت و پپسی مشتری این اطلاعات هستند. شرکت Jumpshot این اطلاعات را همراه با محصولات مختلف خود (که یکی از آنها نیز All Click Feed  نام داشت)، در اختیار مشتری‌هایش قرار می‌داد.