فروشندگان «ایبی» مشتریان را فریب میدهند
دیلیمیل| یک سازمان حمایت از مشتریان ادعا میکند شکافی در سیستم ثبت نقد وبسایت «ایبی» به فروشندگان کالاهای بیکیفیت اجازه میدهد نقدهای مثبت را به کالاهایشان بچسبانند و مشتریان را فریب دهند. به گزارش مهر، افراد سودجو با سوءاستفاده از شکافی در سیستم ثبت نقد درباره یک کالا در وبسایت « ایبی» مشتریان را فریب دادهاند. گروه حمایت از مصرفکننده ادعا میکند فروشندگان کالاها در این وبسایت میتوانند با استفاده از سیستم ثبت نقد درباره کالاها، یک نقد خوب را به محصولی با کیفیت پایین بچسبانند. هنگامیکه کالاها برای فروش در وبسایت ایبی عرضه میشوند، ID کالا اطلاعات مرتبط با آن را از مخزن اصلی اطلاعات دریافت میکند تا فرایند فهرستبندی و همچنین نقد و اظهار نظر درباره آن تسهیل شود. در نتیجه نقدهای مربوط به تمام فهرستبندیهای کالاهای مشابه بدون در نظر گرفتن فروشنده یا شرایط محصول، به اشتراک گذاشته میشود. این بدان معنا است که فروشنده یک کالای نامرغوب میتواند نقدهای مثبت از کالاهای محبوب شرکتهایی مانند اپل و سامسونگ را به محصولات تقلبی خود بچسباند. به این ترتیب مشتریان گمراه میشوند. این سازمان اکنون از مقامات دولتی خواسته تا وبسایتهایی مانند ایبی را مجبور کنند برای جلوگیری از این روند اقداماتی انجام دهند.