اقتصاد برای همه
بسیاری دوست دارند که از بحثهای اقتصادی که در رسانهها درمیگیرد سردرآورند. دوست دارند معنای آمار و ارقام اقتصاد کلان را بفهمند و دلالت آن را در زندگی روزمره شان متوجه شوند. تاکنون کتابی که به شکل رضایت بخشی به این افراد در جهت تحقق این هدف یاری رساند وجود نداشت. کتابهای اقتصادی یا بسیار پیچیده و فنی هستند یا کتابهایی مقدماتیاند اما معطوف به اقتصاد کشورهای غربی، بهویژه امریکا نوشته شدهاند و خواننده حتی اگر حوصله کند که فرمولها و نمودارهای آن را بفهمد ربط آن مطالب را به وضعیت اقتصاد ایران و مباحث روز در نمییابد. علی سرزعیم، نویسنده کتاب اقتصاد برای همه، میگوید تجربه نوشتن در روزنامهها و رسانههای عمومی به او آموخته که چگونه با مخاطبان غیراقتصادخوانده باید ارتباط برقرار کرد و چگونه مباحث تخصصی و پیچیده را به زبان ساده بیان کرد.