ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۷۵۲

صادرات میوه به امارات مشروط شد

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بنادر امارات اعلام کرده‌اند واردات میوه از ایران صرفا باید توسط کانتینر‌های یخچال‌دار انجام شود که این امکان در لنج‌های سنتی ما وجود ندارد.به گزارش تسنیم، روانبخش بهزادیان درباره آغاز تجارت دریایی ایران و امارات متحده عربی اظهار داشت: تجارت شناورهای محلی با بنادر امارات آغاز شده است.وی افزود: با آغاز شیوع ویروس کرونا، ارتباطات تجاری شناورهای ما با این کشور جنوبی خلیج فارس متوقف شده بود اما بر اساس پروتکل‌های جدید بهداشتی، این ارتباطات تجاری از سر گرفته شده است.مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی افزود: برخی از این پروتکل‌ها شامل «اخذ گواهی بهداشتی از سوی مالکان لنج‌ها و شناورهای محلی»، «صرفاً مواد خشک حمل شود» و «محل نگهداری محموله‌ها مرطوب نباشد»، می‌شود.وی افزود: ما در سازمان بنادر و دریانوردی نیز برای کشتی‌های ورودی به بنادر ایران برخی پروتکل‌های بهداشتی را تدوین کرده ایم؛ بازرسان این سازمان به کشتی‌ها و شناورهای تجاری وارد شده و در صورتی که مورد مشکوکی نبینند، اجازه تخلیه کالا را صادر می‌کنند.به گفته بهزادیان، اماراتی‌ها نیز چنین پروتکل‌هایی دارند و البته صدور گواهی بهداشتی از بندر مبدأ را هم به موارد مورد نظر، افزوده‌اند و باید در بندر مقصد، از سوی مالکان شناورها ارایه شود. وی تصریح کرد: برای حمل مواد غذایی و میوه و تره‌بار که عمده صادرات ما به امارات است، مقامات بندری این کشور اعلام کرده‌اند که باید حتماً با کانتینر یخچال‌دار حمل شود. مدیرکل بندری سازمان بنادر گفت: کویت هم اعلام کرده که به هیچ‌وجه شناور چوبی را نمی‌پذیرد و صرفاً شناورهای فلزی را می‌پذیرد که این تصمیم کویت به خاطر رطوبت پذیر بودن شناورهای سنتی چوبی است. وی تأکید کرد: متأسفانه لنج‌های سنتی و شناورهای تجاری کوچک ما امکان حمل تنها یک یا دو دستگاه کانتینر یخچال‌دار آن هم بر روی عرشه را دارند؛ ولی در کل چنین امکانی در لنج‌های سنتی ما وجود ندارد؛ شاید لندی کرافت‌ها مجبور به حمل کانتینرهای یخچالی برای صادرات میوه و تره‌بار به امارات باشند.

کسری 2500 میلیارد تومانی بودجه تهران در 2 ماه

مجید فراهانی، ‌رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در دو ماهه اول سال ۲۵۰۰ میلیارد تومان به دلیل شرایط کرونایی، عدم تحقق بودجه داشتیم.مجید فراهانی در گفت‌وگو با مهر درباره تحقق بودجه شهرداری تهران گفت: با توجه به تحریم‌ها و شرایط کرونایی فعلی، برنامه ۵ ساله سوم در بسیاری از موارد محقق نشده است و به نظر می‌رسد تغییرات سریع و چالش‌های موجود، تحقق برنامه‌های بلندمدت را دچار چالش می‌کند.رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه آیا هنوز باید شهرها را با برنامه‌های بلندمدت اداره کرد؟ گفت: در بحث برنامه‌ریزی با توجه به تغییرات زیادی که داریم عملاً برنامه‌ریزی‌های بلندمدت به چالش کشیده شده و ما مفهومی به نام برنامه‌ریزی غلتان داریم. زیرا سرعت تحولات و تغییرات به حدی است که نیاز است برنامه‌ریزی‌های ما متناسب با تحولات و وقایع و اتفاقات مورد بازنگری قرار گیرد. فراهانی افزود: این موضوع نافی برنامه‌ریزی‌های میان مدت و بلندمدت نیست. اگر در تهران برنامه ۵ ساله سوم داریم لازم است در کنار آن برش‌های سالانه متناسب با تحولات تدوین شود که این برنامه‌های یک ساله با تحولات همخوانی داشته باشد و برای همین شورای شهر از شهردار درخواست کرد سناریوهای مختلف اجرای برنامه‌های شهری در حالت خوشبینانه محتمل و بدبینانه را به شورا پیشنهاد دهد تا بر اساس این پیشنهادات مشخص شود در هر کدام از این سناریوها چه کارهایی و چه اولویت‌هایی باید در دستور کار قرار گیرد. فراهانی در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر میزان کسری بودجه شهرداری در سال ۹۹ گفت: براساس اعلام شهرداری تهران طی دو ماهه اول 2500 میلیارد تومان به دلیل شرایط کرونایی بودجه پیش بینی شده محقق نشده که باید تلاش کنیم با درآمدهای جایگزین کسری بودجه را جبران کنیم.

پرند با خط آهن به پردیس متصل می‌شود

شورای عالی ترافیک، وزارت راه و شهرسازی را موظف به احداث راه‌آهن حومه‌ای پرند-پردیس کرد. به گزارش مهر، در جلسه اسفند ماه سال گذشته شورای عالی ترافیک که با حضور معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، طرح جامع ریلی تهران را به تصویب رساند که بر اساس آن، وزارت راه و شهرسازی موظف به احداث و بهره‌برداری از راه‌آهن‌های حومه‌ای شهر تهران شده است. تکمیل یا ساخت خطوط ریلی حومه‌ای تهران که به‌ عهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته شده، به شرح زیر است: «تهران-هشتگرد با انشعاب به شهر قدس و مارلیک و خطوط اتصالی با متروی تهران»، «تهران-باقرشهر-فرودگاه امام-پرند با انشعاب به رباط‌کریم»، «تهران-ورامین-پیشوا با انشعاب به پاکدشت»، «تهران (متروی فرهنگسرا) - ترمینال شرق- پردیس-رودهن»، «تهران (متروی آزادگان) –اسلامشهر»، «تهران (متروی صادقیه) –هشتگرد». همچنین این وزارتخانه با همکاری شهرداری تهران، مکلف به اتصال خطوط متروی آزادگان به پرند و اتصال متروی آزادگان به متروی فرهنگسرا (ترمینال شرق) برای اتصال شهر جدید پرند به شهر جدید پردیس شده است.