از امروز، پروندهها بهصورت الکترونیکی به تعزیرات ارسال میشود
از اول مرداد ماه تمامی پروندهها بصورت الکترونیکی به تعزیرات ارسال میشود/ تنها درگاه تاییدکننده گارانتی در کشور سامانه گارانتی است معاون وزیر و رییس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان در نشست هماهنگی تشدید بازرسی کالاهای هدف و رونمایی از سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی (سیمبا) بیان کرد: با توجه به تکمیل شدن سامانههای الکترونیکی از اول مرداد ماه هیچ پروندهای را به صورت فیزیکی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال نمیکنیم. به گزارش شاتا، عباس تابش با بیان این مطلب افزود: هر چهار سامانه که به استناد قوانین و مقررات محوله تکلیف سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان بوده، خوشبختانه راهاندازی شده است و این سازمان وظیفه خود را در این حوزه به نحو احسنت انجام داده است. وی با یادآوری اینکه سامانه مبارزه با قاچاق کالا و ارز که از سال ۹۲ تکلیف سازمان بوده است، عملیاتی شده، گفت: سامانه قیمت نیز راهاندازی شد و سامانه گارانتی و سیمبا نیز که از ۱۷ ماه قبل بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تکلیف سازمان حمایت بوده امروز رونمایی شده است. رییس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان از همه ذینفعان و دستگاههای فرابخشی و مرتبط خواست که از این سامانه استفاده نمایند و اعلام کرد: با توجه به تکمیل سامانههای الکترونیکی از اول مرداد ماه هیچ پروندهای را به صورت فیزیکی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال نمیکنیم. تابش گفت: با راهاندازی سامانه سیمبا رسیدگی به پروندهها با ارسال سیستمی به حداقل زمان ممکن میرسد، جلوگیری از مصرف بیرویه کاغذ و کاهش بروکراسی اداری از مزیتهای راهاندازی این سامانه است که طول و زمان رسیدگی به پروندهها را به حداقل ممکن میرساند. وی در خصوص سامانه گارانتی نیز بیان کرد: تنها درگاه تاییدکننده گارانتی در کشور، این سامانه است که همه خدماتدهندهها باید عضو این سامانه شوند تا خدمات گیرندگان بتوانند با استعلام از این سامانه از خدمات پس از فروش محصول و کالای خریداری شده خود مطلع شوند. رییس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان اطمینان از خدمات پس از فروش، جلوگیری از فروش کالاهای تقلبی (فیک) و جلوگیری از قاچاق کالا را از مزیتهای این سامانه برشمرد. تابش همچنین با بیان اینکه سامانه انبار از قبل عملیاتی شده و انبارها در آن ثبت شده است، بیان کرد: سامانه قیمت نیز برای رصد یکصد قلم کالا بر روی آپ و اپلیکیشن فعال است و امکان ثبت شکایتها در سامانه قیمت و گارانتی فراهم شده است. وی، استانها را خط مقدم مبارزه با گرانفروشی دانست و با اشاره به برخی آمارهای مثبت این سازمان بیان کرد: افزایش 51 درصدی گشتهای مشترک، ارتقای ۱۱ درصدی بازرسیها و رشد ۱۶۰۰ درصدی بررسی پروندههای کلان در سازمان حمایت نشانگر عزم جدی برای برخورد با اجحافکنندگان در حق مصرفکنندگان میباشد. گفتنی است در این نشست با حضور حسین مدرس خیابانی «سرپرست وزارت صمت» از دو سامانه گارانتی و سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی (سیمبا) رونمایی به عمل آمد.