درباره کتاب «نابخردیهای پیشبینیپذیر»
کتاب «نابخردیهای پیشبینیپذیر» اثر «دن آریلی» است. نویسنده در این کتاب تمام خرد و هوش ما را به چالش میکشد، او که در حوزه اقتصاد رفتاری فعالیت میکند، با انجام آزمایشهایی در این کتاب به ما میفهماند آنقدرها هم که فکر میکنیم باهوش نیستیم. او در واقع به ما نشان میدهد که شرکتهای بزرگ چطور از مقایسهها و تصمیمگیریهایی که در ذهن ما شکل میگیرد، به نفع خود استفاده میکنند.
این کتاب بیشتر از آنکه اقتصادی باشد، به خودشناسی ما کمک میکند. پس خواندن آن خالی از لطف نیست، مخصوصا اگر شما از آن دسته افرادی هستید که خیلی زود تحت تاثیر تبلیغات قرار میگیرید.