افزایش صدور پروانه کسب ‌وکارهای مجازی برای خانم‌ها

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۶۲۱

۲۵۲ فقره پروانه کسب در پاییز ۹۹ از طرف اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی صادر شده که از این میان ۲۱۹ پروانه برای آقایان و ۳۳ پروانه برای خانم‌ها بوده و در مقایسه با گزارش کلی این اتحادیه، میزان کسب پروانه توسط خانم‌ها در فصل پاییز با افزایش ۳ درصدی همراه بوده است. به گزارش ایسنا، اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی در پاییز سال جاری ۲۵۲ فقره پروانه کسب‌وکار را صادر کرده و در گزارشی به شرح جزییاتی از این پروانه‌های صادره از جمله پراکندگی پروانه‌ها در سطح کشور، جنسیت دریافت‌کنندگان پروانه و همچنین نوع کسب‌وکارهای دریافت کننده مجوز پرداخته است. همچین طبق اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، به دلیل بحران بیماری کووید ۱۹ در کشور متقاضیان حقیقی پروانه کسب‌وکارهای مجازی تا پایان سال ۱۳۹۹ برای صدور و یا تمدید پروانه کسب از ارایه گواهی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم معاف بوده و می‌توانند صرفاً با ارایه تعهدنامه اقدام به دریافت پروانه کسب کنند. از کل پروانه‌های صادرشده در پاییز امسال، استان تهران با تعداد ۱۴۶ فقره بیشترین پروانه را در بین استان‌ها کسب کرده است. همچنین استان‌های اصفهان، فارس و قزوین بعد از تهران بیشترین پروانه کسب را نسبت به باقی استان‌ها کسب کرده‌اند. این گزارش در مقایسه با گزارش پیشین این اتحادیه در خصوص صدور پروانه‌های کسب، نشان می‌دهد که چه استان‌هایی افزایش کسب مجوز داشته و چه استان‌هایی در این مدت پروانه کمتری کسب کرده‌اند. این موضوع از طرفی می‌تواند نشانگر میزان فعالیت اکوسیستم در هر استان باشد. از کل مجوزهای صادره در پاییز، ۲۱۹ پروانه برای آقایان صادر شده که سهم ۸۶ درصدی را نشان می‌دهد و باقی‌مانده پروانه‌ها که شامل ۳۳ پروانه یا به عبارتی ۱۴ درصد از کل پروانه‌های صادره در فصل پاییز می‌شود، برای خانم‌ها صادر شده است. در کل و در مقایسه با گزارش کلی این اتحادیه، میزان کسب پروانه توسط خانم‌ها در فصل پاییز با افزایش ۳ درصدی همراه بوده است. همچنین ۱۰۳ پروانه‌ کسب صادرشده که شامل ۴۱.۵ درصد می‌شود، از طرف اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی از نوع حقوقی بوده و ۱۴۹ پروانه‌ کسب صادرشده نیز از نوع حقیقی هستند که شامل ۵۹.۵ درصد می‌شود. میزان پراکندگی پروانه‌های صادرشده در رسته‌های مختلف از طرف اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی در فصل پاییز حاکی از آن است که ۵۴.۷ درصد شامل عرضه انوع کالا و خدمات در فروشگاه‌های مجازی، ۲۴.۶ درصد شامل عرضه انواع کالا در فروشگاه‌های مجازی، ۱۰.۷ درصد شامل عرضه گروه کالایی خاص در فروشگاه‌های مجازی، ۶.۷ درصد شامل عرضه انواع خدمات در فروشگاه‌های مجازی و ۳.۱۷ درصد شامل عرضه خدمات در یک گروه خاص در فروشگاه‌های مجازی می‌شود.