دنیای فناوری

۱۳۹۹/۱۱/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۳۷۸

احضار مدیران آمازون، اپل و فیس‌بوک به جلسه اتحادیه اروپا

قانونگذاران اتحادیه اروپا از مدیران ارشد اجرایی آمازون، اپل، فیس‌بوک و آلفابت دعوت کرده‌اند تا با شرکت در یک جلسه استماع از مدل‌های فعلی و کسب و کار و برنامه‌های آینده آنها مطلع شوند. به گزارش مهر به نقل از رویترز، قانونگذاران اتحادیه اروپا از مدیران ارشد شرکت‌های آمازون، اپل و فیس‌بوک دعوت کرده‌اند تا در یکم فوریه (۱۳ بهمن) در جلسه استماع در بروکسل شرکت کنند. این در حالی است که اروپا قصد دارد سلطه شرکت‌های بزرگ فناوری را کاهش دهد. پارلمان اتحادیه اروپا در ماه‌های آینده پیشنهاداتی برای کمیسیون اتحادیه اروپا فراهم می‌کند که به وسیله آنها شرکت‌های فناوری را مجبور به فعالیت عادلانه در مقابل رقبایشان شوند. همچنین دیگر برنامه این کمیسیون وادار کردن این شرکت‌ها به کنترل اخبار جعلی و محتوای خطرناک است که در صورت تخلف از آن با جریمه‌های سنگین روبه‌رو خواهند شد. در دعوتنامه‌ای که برای شرکت ارسال شده، آمده است: «هدف این جلسه استماع تبادل افکار و نظر با مدیران ارشد اجرایی ۴ شرکت فناوری بزرگ است تا در شرایطی که آنها با چالش‌های تغییر در بازار دست و پنجه نرم می‌کنند، درباره مدل‌های فعلی و کسب و کار و برنامه‌های آینده شرکت‌ها اطلاعات بیشتری به دست بیاوریم.»

گوگل با ناشران فرانسوی به توافق رسید

گوگل با ناشران فرانسوی به توافق رسید تا برای انتشار مطالب آنها، هزینه‌ای پرداخت کند. به گزارش مهر به نقل از رویترز، گوگل و ناشران فرانسوی درباره پرداخت هزینه جهت انتشار محتوای آنلاین به توافق رسیدند. این اقدام مسیر را برای دریافت مجوزهای جداگانه از سوی ناشران فرانسوی فراهم می‌کند. این در حالی است که برخی از آنها با ظهور اینترنت و کاهش نسخه‌های چاپی با کاهش درآمد روبرو شده‌اند. گوگل این توافق را روشی ماندگار برای پرداخت به ناشران توصیف کرد. به گفته یکی از وکلای حاضر در مذاکرات پلتفرم‌های اینترنتی دیگر مانند فیس بوک نیز این توافق را به دقت بررسی می‌کنند. گوگل و اتحادیه APIG فرانسه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند چارچوب مذکور شامل حوزه‌هایی مانند حجم روزانه انتشارات، ترافیک ماهانه اینترنت و کمک به اطلاع‌رسانی عمومی و سیاسی می‌شود. گوگل تاکنون با تعداد اندکی از ناشران در فرانسه از جمله روزنامه‌های لوموند و لوفیگارو توافقنامه‌هایی امضا کرده است. ابزار گوگل برای پرداخت به ناشران 

«Google News Showcase» نام دارد و تاکنون فقط در برزیل و آلمان ارایه شده است.