سرمایه‌گذاری ۲۰۰۰ میلیارد ریالی برای توسعه شبکه پستی کشور

۱۴۰۰/۰۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۲۹۱

مدیرعامل شرکت ملی پست اعلام کرد: در پنج ماه گذشته برای خرید کامیون، وانت‌ها، سورتینگ‌ها که بخشی از آن خرید خدمات است بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با ایرنا ضمن اعلام خبر سرمایه‌گذاری ۲۰۰۰ میلیارد ریالی پست برای نوسازی، سرعت بخشیدن و به‌روزرسانی به ناوگان پستی کشور، گفت: یکی از وظایف اصلی شرکت ملی پست امانت‌داری و سریع رساندن مرسولات به دست مردم است. معاون وزیر ارتباطات افزود: برای دستیابی به این دو هدف به‌صورت هم‌زمان حدود ۴ هزار دستگاه توزیع خریداری کردیم که به‌صورت قفسه‌بندی است. بسته‌ها در آنها قرار می‌گیرند تا فشاری متوجه‌شان نشود و معیوب به دست مردم نرسد. این دستگاه‌های توزیع آخر اردیبهشت ماه وارد شبکه پستی کشور می‌شوند. سبحانی‌فر تأکید کرد: برای بالا بردن سرعت کار در بخش توزیع، ۴۰۰ دستگاه وانت پراید خریداری کردیم تا مرسوله‌ها در مناطقی که حجم بیشتری دارند به‌جای موتور با وانت توزیع شوند. علاوه بر آن ۴۰ دستگاه کامیون برای سرعت بخشیدن به توزیع مرسولات بین استانی نیز به شبکه پستی کشور افزوده خواهد شد. دستگاه‌های خریداری شده تا پایان اردیبهشت ماه به شبکه پستی کشور وارد می‌شوند. مدیرعامل شرکت ملی پست تأکید کرد: سورتینگ (دسته‌بندی) مکانیزه مدت‌هاست در دستور کار شرکت ملی پست قرار گرفته است. یکی از این مراکز را مدتی قبل با حضور وزیر ارتباطات افتتاح کردیم. تا آخر اردیبهشت مرکز دیگری در اصفهان و تا پایان تیرماه چند مرکز دیگر نیز به بهره‌برداری خواهند رسید. وی با تأکید بر اینکه «هاب‌های پستی» در سرعت و دقت بخشیدن به سیستم تجزیه اهمیت بسزایی دارند، تأکید کرد: «هاب‌های پستی» شرایطی را ایجاد کرده‌اند تا سیستم‌ها به‌جای انسان‌ها، تجزیه اصولی‌تر مرسولات را آغاز کنند. مکانیزه کردن سیستم‌ها از ابتدای انقلاب در دستور کار شرکت پست قرار داشته و ما به‌تازگی توانسته‌ایم به آن دست پیدا کنیم. معاون وزیر ارتباطات افزود: در گذشته پنج هاب پستی در کشور افتتاح شدند و چند ماهی است در حال کار کردن هستند. این مناطق تأثیر بسزایی در سرعت بخشیدن به توزیع مرسولات داشته‌اند. در گذشته تمام مرسولات برای توزیع و تجزیه به تهران می‌آمد و از آن‌جا به شهرهای دیگر ارسال می‌شد اما اکنون هاب‌های پستی شرایطی را ایجاد کرده‌اند تا مرسولات در شهرهای دیگر نیز تجزیه و توزیع شوند. سبحانی‌فر خاطرنشان کرد: راه‌اندازی خطوط بین استانی از دیگر کارهایی است که برای سرعت بخشیدن به ارسال مرسولات پستی در دستور کار شرکت ملی پست قرار گرفته است. تفاوت خطوط بین‌استانی با هاب‌ها در این است که 6-5 استان یک هاب را تشکیل می‌دادند و بسته‌ها از آن‌جا به شهرهای دیگر فرستاده می‌شدند؛ اما خطوط بین استانی با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات دو استان که در جوار یکدیگر هستند و مبادلات پستی، مراودات اداری و مناسبات قوم و خویشی بسیاری با یکدیگر دارند راه‌اندازی شده است.