ویژه
پروژه بزرگ میدان شهدای هستهای و خیابانهای اطراف پس از سه دهه انتظار افتتاح شد
میدان شهدای هستهای و سه خیابان پیرامونی آن شامل خیابان ارغوانیه، سلمان فارسی و روشن دشت با حضور مقامات استانی و شهری در منطقه چهار شهر اصفهان بهرهبرداری و عملیات عمرانی تقاطع غیرهمسطح شهید فخریزاده در ادامه خیابان روشن دشت در رینگ چهارم با اعتباری بالغ بر ۵٠٠٠ میلیارد ریال آغاز شد. به گزارش اداره ارتباطات رسانهای شهرداری اصفهان، قدرتالله نوروزی در مراسم افتتاح میدان شهدای هستهای (پینارت) و سه خیابان منتهی به این میدان و نیز آغاز عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید فخریزاده که با حضور مقامات استانی، نماینده ریاست سازمان انرژی اتمی در استان اصفهان و رییس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: خوشحالم که در روزهای پایانی مدیریت شهری شاهد تحقق رویاهایی هستیم که براساس محاسبات تحقق آنها امکان پذیر نبود. وی ادامه داد: 20 سال پیش که فرماندار اصفهان بودم، تصمیم داشتیم که میدان پینارت را ساماندهی کنیم اما به علت عدم توان مالی فرمانداری این کار انجام نشد. شهردار اصفهان با بیان اینکه از همان روزهای ابتدایی مدیریت شهری به شهردار منطقه تاکید کردم باید کارهای بزرگی در منطقه چهار رخ دهد که یکی از آنها میدان شهدای هستهای است، گفت: از همه افرادی که با شهرداری برای آزادسازی میدان توافق کردند تشکر میکنم
انعقاد ۱۲ قرارداد نمادین نشانهای از رویکرد به ساخت داخل است
قائممقام عملیات شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه گفت: کسب دانش فنی حمل ونقل انبوهبر و نیز ورود به سند ثبت اختراع و حق امتیاز اندیشه (پتنتهای خارجی) توسط دانشبنیانها در این حوزه نیاز امروز کشور است. به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بینالملل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه مجید رستمی در رویداد تبادل فناوری در حوزه حمل و نقل نوین که امروز به صورت آنلاین در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، افزود: پرداختن به موضوع حمل ونقل عمومی با توجه به شرایط خاص حمل ونقل «انبوهبر» پیچیده است. وی تصریح کرد: حمل ونقل انبوه بر در کشور تاکنون وارداتی بوده است و کسی باور نمیکرد که روزی به این باور برسیم که پروژه «قطار ملی» را با تکیه بر توان متخصصان کشور تعریف و اجرایی کنیم. رستمی با اشاره به اینکه شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه در این زمینه تاکنون اقدام به برگزاری سه دوره نمایشگاه ساخت داخل کرده که طی آن بیش از ۱۵۰ قطعه به دست متخصصان داخلی تولید و عرضه شده است. وی خاطرنشان کرد: ساخت داخل گام مهمی در تامین قطعات حمل و نقل بوده است. قائممقام عملیات شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه ادامه داد: تامین و تهیه قطعات فناورانه این صنعت یکی از چالشهای کشور است که اعمال تحریمها باعث شد که این نیاز بیشتر احساس شود و به سمت استفاده از توان داخلی برویم. وی افزود: آن چیزی که چرخ این صنعت را به پیش میراند، سند ثبت اختراع و حق امتیاز اندیشه (پتنتها) و دانش فنیهایی است که در اختیار ما نیست و باید با استفاده از متخصصان کشور این نیاز را مرتفع کنیم. رستمی گفت: با این تلاشها امروز به جایی رسیدهایم که نیاز داریم ساختارهای دانش بنیان کشور بتوانند به سند ثبت اختراع و حق امتیاز اندیشه (پتنتهای خارجی) ورود کنند و با کسب دانش فنی، کشور را در این حوزه یاری رسانند.