ویژه
پیشتازی همراه اول در گزارش سالانه متریکس
همراه اول و سامسونگ در جدیدترین گزارش «متریکس»، به عنوان پراستفادهترین برند اپراتور تلفنهمراه و موبایل در ایران معرفی شدند. موبنا؛ مریم عباسی - متریکس، یکی از معتبرترین پلتفرمهای تحلیل موبایل مارکتینگ است و در گزارش سالانه خود آماری از آنالیز رفتار کاربران ایرانی قبل و بعد از نصب اپلیکیشنهای داخلی در سال ۹۹ منتشر کرده است. آمارهای ارایه شده در بخشی از این گزارش نشان میدهد اپراتور همراه اول و سامسونگ دو شرکتی هستند که کاربران ایرانی بیشترین استفاده را از آنها داشتهاند. همین آمار با گزارشهایی که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بهصورت فصلی منتشر میکند نیز منطبق است. براساس جدیدترین گزارشهای منتشر شده، همراه اول با در اختیار داشتن بیش از ۷۰ میلیون سیمکارت فعال در رتبه نخست به لحاظ تعداد مشترکین است؛ بهاینترتیب همراه اول بیش از ۵۳ درصد از بازار تلفنهمراه کشور را در اختیار دارد. براساس همین گزارش رتبههای بعدی نیز به ترتیب مربوط بهام.تی.ان-ایرانسل و رایتل است، بهطوریکه اپراتور دوم با ۵۶ میلیون در رتبه بعد از همراه اول قرار میگیرد. رایتل نیز با چهار میلیون مشترک، سهم اندکی از بازار ارتباطات سیار کشور را به خود اختصاص داده است. در حوزه توسعهیافتگی سایتهای فعال شبکه نیز همراه اول رتبه نخست را به خود اختصاص داده است، بهطوریکه این اپراتور ۱۶ هزار و ۵۰۷ سایت نسل چهارم، ۱۸ هزار و ۶۲۵ سایت نسل سوم و بیش از ۲۸ هزار سایت دوم فعال در سراسر کشور دارد؛ درحالی که این آمار برای دو اپراتور دیگر بهمراتب کمتر است.
برترین جایزه ملی تحول دیجیتال به همراه اول رسید
همراه اول در پنجمین دوره ارزیابی جایزه ملی تحول دیجیتال، جایزه سال ۱۴۰۰ را از آن خود کرد. به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، اختتامیه کنفرانس بینالمللی و پنجمین دوره ارزیابی ملی تحول دیجیتال ۱۶ شهریور ماه در دانشگاه تهران برگزار شد. کنفرانس بینالمللی تحول دیجیتال، در سال ۱۴۰۰، بزرگترین رویداد و گردهمایی نخبگان این حوزه در کشور است که خبرگان دانشگاهی و حرفهای تحول دیجیتال گرد هم میآیند. رویداد ارزیابی ملی تحول دیجیتال، مهمترین رویداد حرفهای تحول دیجیتال در کشور است که با هدف ممیزی، ارایه بازخورد و در نهایت معرفی سازمانهای پیشرو در تحول دیجیتال طراحی شده است. این رویداد با حمایت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در دانشگاه تهران آغاز به کار کرد و ارزیابی ملی در محورهای «زبدگی دیجیتال»، «نوآوری دیجیتال»، «رهبری دیجیتال» و «مدیریت کار در دوران کرونا» صورت پذیرفت.