دنیای فناوری

۱۴۰۰/۰۹/۰۷ - ۰۲:۲۸:۱۳
کد خبر: ۱۸۴۴۳۹

هند  و ممنوعیت خرید اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» 

دولت هند به مردم توصیه کرده عضو سرویس اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» نشوند زیرا این شرکت اجازه فعالیت در هند را ندارد. به گزارش مهر به نقل از رویترز، این سرویس توسط شرکت اسپیس ایکس ارایه می‌شود که به ایلان ماسک تعلق دارد. طبق بیانیه رسمی دولت به استارلینک دستور داده شده تا به سرعت از قوانین پیروی کند و از رزرو و ارایه سرویس‌های اینترنت ماهواره‌ای در هند خودداری کند. استارلینک در یکم نوامبر کسب و کار خود را در هند ثبت و به گفته دولت تبلیغات پیش‌فروش سرویس‌هایش را آغاز کرده است. در حال حاضر تعداد روزافزونی از شرکت‌ها مشغول توسعه شبکه‌هایی از ماهواره‌های کوچک هستند که سرویس پهنای باند را در سراسر جهان فراهم می‌کند. تمرکز فعالیت این شرکت‌ها نیز فراهم کردن اینترنت برای مناطق دورافتاده است.

تبلیغات آنلاین  هدف جدید قانونگذاران چینی

رگولاتور بازار چین روز گذشته قوانین جدیدی برای نظارت سخت‌گیرانه‌تر بر تبلیغات آنلاین پیشنهاد کرد. به گزارش مهر به نقل از رویترز، طبق قوانین پیشنهادی جدید چین، آگهی‌ها نباید روی مصرف نرمال اینترنت تاثیر بگذارند یا کاربران را گمراه کنند. اداره دولتی تنظیم بازار چین در بیانیه‌ای اعلام کرد، تبلیغات اینترنتی باید فرهنگ عالی سنتی ملت چین را گسترش دهند. طبق قوانین پیشنهادی اپراتور پلتفرم‌ها باید سیستمی برای ثبت و بررسی تبلیغات و سفارش‌دهندگان آگهی ایجاد کنند. همچنین آنها باید محتوای آگهی‌هایی که به نمایش درمی‌آیند را بررسی کنند. علاوه بر این، تبلیغاتی که با هدف گرفتن کودکان، درمان‌های پزشکی را ترویج می‌کنند و تبلیغات لوازم آرایشی و بازی‌های رایانه‌ای که به سلامت جسمی و ذهنی کودکان کمکی نمی‌کند نیز ممنوع خواهند بود. طبق اطلاعات موجود در وب‌سایت اداره تنظیم بازار چین، مردم می‌توانند تا ۲۵ دسامبر نظرات خود درباره این قانون را ارایه کنند. در ماه سپتامبر رگولاتور فضای سایبری چین پیش‌نویس قوانینی را درباره شیوه استفاده از الگوریتم‌های پیشنهاد محتوا منتشر کرد.