افزایش مزاحمتهای اورژانس تهران
معاون فنی و عملیات مرکز اورژانس تهران از افزایش ۲۰ درصدی مزاحمتهای تلفنی اورژانس تهران خبر داد. دکتر پژمان آقازاده در خصوص افزایش مزاحمتهای تلفنی مرکز اورژانس تهران اظهار کرد: مزاحمتهای تلفنی اورژانس تهران با افزایش روبهرو بوده است. او با بیان اینکه شاهد افزایش حدود ۲۰ درصدی مزاحمت برای اورژانس تهران بودهایم، گفت: راهکار اولیهای که در این خصوص در نظر گرفتهایم، راهکار ریشهای فرهنگسازی است. باید در خصوص اینکه یک مزاحمت تلفنی چه مشکلاتی را برای افراد نیازمند به فوریتهای پزشکی ایجاد میکند اطلاعرسانی بیشتری انجام دهیم. پشت خط نگه داشتن افرادی که نیازمند فوریتهای پزشکی هستند اثری جز به خطر انداختن جان آنها ندارد. آقازاده ادامه داد: راهکار مهم دیگری که میتوان برای کاهش مزاحمتهای تلفنی پیش گرفت برخوردهای قانونی است. در حال حاضر مزاحمت تلفنی و مجازاتی که برای آن در نظر گرفته میشود با یکدیگر توازن ندارد. به عنوان مثال فردی با یک شماره تماس و سیمکارت برای اورژانس ۱۱۵ مزاحمت ایجاد میکند و در نهایت برای تنبیه وی سیمکارتش را میسوزانند. طبیعتا این مجازات نمیتواند بازدارنده باشد. معاون فنی و عملیات مرکز اورژانس تهران با اشاره به برگزاری جلساتی با دادستانی تهران و سایر سازمانهای همکار و پشتیبان در امر امدادرسانی، گفت: این جلسات در سطح وزارتخانه تشکیل میشود و موضوع جلسات این است که چه جرمی برای مزاحمان تلفنی در نظر گرفته شود که حتی در این جلسات پیشنهاد دو تا شش ماه حبس در صورت محرز شدن جرم نیز مطرح شد. به گفته او، ادامه پیدا کردن این جلسات که منجر به یک نتیجه شود بسیار مهم است و میتواند کمککننده باشد.