در شهر
تعطیلی 4 ساعته فرودگاهها و متروی تهران
روز دوشنبه ۲۹ فروردین، پروازهای مسافری، باری، آموزشی و تفریحی در فرودگاههای امامخمینی(ره)، مهرآباد، پیام و سایر فرودگاههای واقع در تهران، از ساعت 7 تا 11:30 انجام نمیشود.
به گزارش فارس، مسعود نیکبخت، معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران اظهار کرد: رژه هوایی نیروهای مسلح که نشان از اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد، با هماهنگی نزدیک فیمابین ارتش جمهوری اسلامی ایران و شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران انجام میشود. وی افزود: به همین منظور و در جهت حفظ ایمنی پروازهای شرکتکننده در رزمایش و دیگر پروازها، بنا به پیشنهاد ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرودگاههای داخل تهران (شامل فرودگاههای مهرآباد، امامخمینی(ره)، پیام و غیره) از ساعت ۷ تا 11:30 روز ۲۹ فروردین (غیر از پروازهای شرکتکننده در رزمایش) بسته اعلام شده است. نیک بخت افزود: پیش از این با صدور اطلاعیه هوانوردی بینالمللی، به همه شرکتهای هواپیمایی داخلی و خارجی اعلام شده است که در این ساعات، پروازهای مسافری و باری انجام نمیشود. مسافران میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر برای پروازهای فرودگاه مهرآباد با شماره تلفن ۱۹۹ و برای پروازهای فرودگاه امامخمینی(ره) با شماره تلفن ۰۲۱۵۱۰۰۱۱۸ تماس بگیرند یا به سایت www.ikac.ir مراجعه کنند. در این بازه زمانی بر اساس پیشبینیها آزادراه تهران- قم نیز بار ترافیکی سنگینی خواهد داشت از همه هموطنان، مسافران، کارکنان شرکتهای هواپیمایی مستقر در فرودگاه و کرو پروازی درخواست میشود در روز دوشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۱ ضمن اطمینان از ساعت دقیق پرواز از مسیرهای جایگزین برای رسیدن به شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) استفاده کرده و حداقل سه ساعت قبلاز ساعت پرواز در فرودگاه حضور داشته باشند.
همزمان با برگزاری مراسم روز ارتش، ایستگاههای شاهد - باقرشهر، شهر آفتاب، حرم مطهر و فرودگاه امام خمینی(ره) مسافرگیری ندارند. به گزارش تسنیم، احسان حامدمقدم، مدیر ارتباطات و امور بینالملل شرکت بهرهبرداری متروی تهران با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت حماسه دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی و رژه نیروهای مسلح، در جوار حرم مطهر امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: از ساعات اولیه صبح روز دوشنبه 29 فروردینماه تا پایان مراسم، قطارها در ایستگاههای شاهد - باقرشهر و حرم مطهر در خط یک مترو تهران توقف نخواهند داشت.همچنین خط انشعابی فرودگاه امام خمینی(ره) تا پایان مراسم سرویسدهی ندارند.شهروندانی که در روز دوشنبه قصد استفاده از ایستگاه شاهد - باقرشهر را دارند، میتوانند از ایستگاه مترو پالایشگاه استفاده کنند. وی تأکید کرد: پس از پایان مراسم حرکت قطارها و پذیرش مسافر بهصورت عادی و بر اساس برنامه زمانبندی حرکت قطارها انجام خواهد شد.
پایش مکانیزه معابر بزرگراهی پایتخت تا پایان فروردین
پیشرفت عملیات پایش مکانیزه سطح روسازی معابر بزرگراهی پایتخت با استفاده از دستگاه لیزر اسکن، از مرز ۸۵ درصد فراتر رفت. به گزارش ایلنا، محمدصادق خیرخواه، سرپرست سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران با یادآوری اینکه طول کل خطوط عبوری در معابر بزرگراهی پایتخت به ۳۵۸۶ کیلومتر- لاین میرسد، از پایش مکانیزه ۳۰۶۵ کیلومتر-لاین از طول این خطوط خبر داد و گفت: به این ترتیب پیشرفت عملیات پایش مکانیزه روکش آسفالت معابر بزرگراهی از مرز ۸۵ درصد فراتر رفته است و پیش بینی میشود این عملیات تا پایان فروردین ماه سال جاری به اتمام برسد. وی پایش مکانیزه معابر بزرگراهی و بهرهگیری از سیستم مدیریت روسازی معابر (PMS) را با توجه به محدودیت اعتبارات نگهداری معابر، لزوم توزیع بهینه منابع درسطح کل شبکه و نیز افزایش سطح آسیبهای وارده به روکش معابر در صورت عدم انجام به موقع اقدامات پیشگیرانه، ضروری دانست و خاطرنشان کرد: عملکرد این سیستم علاوه بر ارزیابی کارآمد و موثر وضعیت موجود روسازی در شبکه معابر بزرگراهی، به اولویتبندی دقیق فعالیتهای ساخت، ترمیم و بازسازی روکش آسفالت میپردازد و ضمن تخصیص بهینه بودجه بر اساس میزان اعتبارات، تراکم ترافیک و اهمیت معبر، امکان انتخاب بهترین زمان و روش ترمیم و نگهداری را فراهم میسازد. سرپرست سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، خروجی سامانه (PMS) که به پایش کل خطوط معابر بزرگراهی میپردازد را شامل تعیین نوع ترکها (طولی، عرضی، بلوکی و پوست سوسماری)، شدت ترکها و حجم این عوارض، تعیین بافت روسازی، تعیین نوع و عمق شیار افتادگی روسازی، تعیین شاخص ناهمواری روسازی در امتداد مسیر چرخها، تعیین خصوصیات هندسی مسیر (شیب طولی، شیب عرضی و شعاع قوس) و مشخصات مکانی دادهها خواند و یادآور شد: نحوه دسترسی و بهرهمندی از سامانه مدیریت معابر، ضمن برگزاری دورههای آموزشی، به کارشناسان مربوطه در مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران آموزش داده شده و این کاربران میتوانند ضمن ورود به سامانه از وضعیت معابر بزرگراهی منطقه خود باخبر شوند. بنا براعلام پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، به گفته خیرخواه، کارشناسان مناطق ۲۲ گانه این توانایی را نیز خواهند داشت که ضمن مراجعه به سامانه مدیریت معابر، راهکارهای منظور شده برای مرمت معابر شامل عدم نیاز به اصلاح، درزگیری، لکهگیری سطحی یا عمقی، تراش و روکش و همچنین برآوردهای مالی مربوطه را مشاهده کنند. امسال یک پانل مدیریتی نیز به مجموعه قابلیتهای سامانه افزوده خواهد شد تا دسترسی مدیران ارشد مناطق و سازمانها به اطلاعات آن تسهیل شود.