عمر بسیاری از کتابهای درسی گذشته است
رییس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی گفت: زمان زیادی از عمر بسیاری از کتابهای درسی گذشته است لذا این کتابها نیازمند تغییر از نوع تحول هستند. البته طرح بهسازی و غنیسازی برخی کتابهای درسی را نیز در دست اقدام داریم. علی لطیفی گفت: استفاده از نظرات نخبگان و فعالان آموزشوپرورش و در صدرآنان، معلمان، بخشی از فرآیند کارشناسی در دفاتر تألیف و گروههای درسی است و در حال طراحی برای گسترش آن با استفاده از سایت رشد هستیم. او افزود: عدم تناسب حجم کتابهای درسی با زمان آموزش نیز یکی از دیگر مسائل است که نیازمند بررسی همهجانبه است. متأسفانه زمان مصوب برای آموزش با آنچه عملا در مدارس اجرا میشود، فاصله زیادی دارد و این مساله بر چگونگی اجرای برنامه درسی و محتوای آموزشی نیز اثرگذار است. هرچند حذف بخشهایی از محتوا، میتواند جزئی از راهحل باشد، اما این مساله باید به صورت همهجانبه بررسی و کارشناسی شود. لطیفی گفت: افزودن عناوین کتابهای درسی جدید در اختیار سازمان پژوهش نیست، بلکه شورای عالی آموزش و پرورش است که چارچوب و عناوین دروس و ساعات آموزش را مشخص میکند و باید در این چارچوب عمل کرد.