اپراتور ژاپنی ۷،۳ میلیارد ین به مشتریانش غرامت میدهد
اپراتور مخابراتی ژاپنی پس از یک اختلال وسیع شبکه در اوایل ماه جاری که ۳ روز طول کشید، ۷.۳ میلیارد ین خسارت به تمام مشتریان موبایل خود پرداخت میکند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ژاپن تایمز، این اپراتور مخابراتی اعلام کرد غرامتی به ۲.۷۱ میلیون کاربر خود پرداخت میکند که بهشدت تحت تاثیر قطعی شبکه قرار گرفتهاند و در همین راستا مبلغی معادل هزینه ۲ روز از سرویس ماهانه را به آنها پرداخت میکند. همچنین این شرکت تصمیم دارد ۲۰۰ میلیون ین به تمام ۳۵.۸۹ میلیون مشتری خود از جمله افرادی که غرامت مضاعف دریافت میکنند نیز بپردازد. مبلغ بازپرداخت از صورتحساب ماهانه مشتریان پس از ماه سپتامبر کسر میشود. ماکاتو تاکاهاشی مدیر KDDI در این باره میگوید: به عنوان یک اپراتور شبکه ارتباطی که باید سرویسهای با ثبات برای حفظ زیربنای احتماعی فراهم کند، ما با این نوع رویدادها خیلی جدی برخورد میکنیم. مبلغ ۲۰۰ میلیون ین براین اساس محاسبه شده که متوسط بازپرداخت برای کاربرانی که هنگام برقراری تماس صوتی با اختلال روبرو شدهاند به ازای هر روز ۵۰ ین بوده است. به گفته تاکاهاشی اختلال شبکه ۳ روز طول کشید و شرکت مخابراتی ۵۰ ین اضافی به عنوان عذرخواهی به کاربران اضافه کرده است.