اخبار

۱۴۰۱/۰۵/۳۰ - ۰۱:۳۱:۱۵
کد خبر: ۱۹۱۷۸۸

پاداش سالانه کارمندان توییتر نصف می‌شود

توییتر به کارمندانش اعلام کرد به دلیل عملکرد مالی این شرکت، احتمالا نصف پاداش سالانه خود را دریافت خواهند کرد. به گزارش ایسنا، نیویورک‌تایمز گزارش کرد چالش‌های توییتر، شامل ابهامات تبلیغات‌کنندگان در خصوص جنگ اوکراین و اختلاف حقوقی با ایلان ماسک بر سر توافق خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر است. این خبر با استناد به اطلاعات دو کارمند مطلع منتشر شد که روز جمعه ایمیلی از نِد سِگال، مدیر مالی توییتر درباره نصف شدن پاداش سالانه دریافت کردند. بر اساس گزارش بلومبرگ، اگرچه این رقم ممکن است تا پایان سال با توجه به درآمدهای توییتر، تغییر کند اما میزان پاداش اکنون ۵۰ درصد پاداشی است که در صورت تحقق اهداف مالی می‌توانست باشد. یک سخنگوی توییتر، جزییات این ایمیل را در گفت‌وگو با نیویورک تایمز تایید کرد اما حاضر نشد توضیحات بیشتری ادا کند. توییتر سه هفته پیش اعلام کرد این شرکت روند استخدام در سه ماهه دوم را به میزان قابل ملاحظه‌ای آهسته کرده است. این شرکت در ماه مه، همزمان با خروج کیوان بیک‌پور، مدیر مصرف‌کننده و بروس فالک، مدیر درآمدها، استخدام را متوقف کرد. فروش توییتر در سه ماهه دوم نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد کاهش یافت و به ۱.۱۸ میلیارد دلار رسید که توییتر این کاهش را به فضای اقتصادکلان و بازار تبلیغات ضعیف نسبت داد.

شیائومی قربانی قرنطینه‌های کرونایی شد

شرکت شیائومی برای سه ماهه دوم سال میلادی جاری که محدودیت‌های سخت‌گیرانه کرونایی در چین به فروش تلفن هوشمند ضربه زد، کاهش چشمگیر درآمد را گزارش کرد. به گزارش ایسنا، فروش شیائومی در سه ماهه دوم سال میلادی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۲۰ درصد کاهش یافت و به ۷۰.۱۷ میلیارد یوان (۱۰.۱۳ میلیارد دلار) رسید که کاهش شدیدتری نسبت به سه ماهه قبلی بود که این شرکت نخستین کاهش درآمد سه ماهه خود از زمان عرضه اولیه سهام را گزارش کرده بود. درآمد خالص شیائومی، ۶۷ درصد کاهش یافت و به ۲.۰۸ میلیارد یوان رسید که ضعیف‌تر از برآورد تحلیلگران بود. وانگ شیانگ، رییس شیائومی اظهار کرد: در بازار چین، تقاضا از شیوع دوباره بیماری کووید آسیب دید. افزایش قیمت‌های سوخت، هزینه‌های تولید و تورم، همگی بر فروش خارجی هم تاثیر گذاشت. در نتیجه فشار برای خالی کردن موجودی انبارها از طریق فروش و تبلیغ، سود خالص کاهش پیدا کرد. هزینه مصرفی در چین هنوز نتوانسته است از تاثیر قرنطینه‌های کرونایی در شانگهای و شهرهای دیگر چین در نیمه اول سال میلادی جاری، بهبودی کامل پیدا کند. آماری که هفته گذشته منتشر شد، نشان داد رشد دومین اقتصاد بزرگ جهان در ژوئیه، به شکل غیرمنتظره آهسته شد و اقتصاد کشور همچنین از قرنطینه‌های کووید در سه ماهه ژوئن متاثر ماند و باعث شد بانک مرکزی چین کاهش نرخ بهره را اعلام کند. بازار تلفن هوشمند چین از این رکود آسیب شدیدی دیده و طبق آمار شرکت تحقیقاتی ‌Canalys، میزان فروش در این بخش، بر مبنای سالانه در سه ماهه دوم ۱۰ درصد کاهش یافت. فروش تلفن هوشمند شیائومی که منبع بیش از نیمی از درآمد این شرکت است، ۲۹ درصد کاهش پیدا کرد. شیائومی در سال ۲۰۲۱ پس از اینکه سهم بازار هواوی را تصرف کرد، شاهد افزایش فروش بود. اما این افزایش فروش موقتی بود و ارزش سهام شیائومی از ابتدای سال ۲۰۲۲ تحت تاثیر کندی رشد اقتصادی چین و ضعیف شدن رشد بازارهای خارجی، حدود ۴۰ درصد نزول کرده است. در هند که قوی‌ترین بازار شیائومی خارج از چین است، این شرکت هدف تحقیقات دولتی برای تخطی از مقررات مالیاتی قرار گرفته است. مقامات مالیاتی هند در آوریل ۷۲۵ میلیون دلار از دارایی‌های شیائومی را توقیف کرده و مدعی شدند این شرکت به‌طور غیرقانونی وجوه مالی به خارج تحت عنوان پرداخت حق امتیاز، ارسال کرده است. اما شیائومی منکر ارتکاب خلاف شد.