غفلت از مزیت‌های حمل‌ونقل دریایی

۱۴۰۱/۰۶/۲۸ - ۰۰:۲۶:۵۳
کد خبر: ۱۹۲۷۱۰

مدیرعامل ایزوایکو با بیان که «نباید در حوزه ساخت و تعمیر کشتی به خارج وابسته باشیم»،گفت: ظرفیت اقتصادی کشور با وجود ۵۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در شمال و جنوب مغفول مانده است.

به گزارش تسنیم، سلمان ضربی درباره ضرورت توسعه ناوگان حمل‌ونقل دریایی کشور و تاثیر مثبت آن بر اقتصاد ایران، اظهار کرد: صنعت دریایی، یکی از موثرترین صنایع دنیا به شمار می‌رود و بیش از 90درصد حمل‌ونقل و تجارت دنیا از طریق حمل‌ونقل دریایی، صورت می‌گیرد.او با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان یک فرصت طلایی برای توسعه حمل‌ونقل دریایی کشور به شمار می‌روند، گفت: این شرکت‌ها می‌توانند فاصله حمل‌ونقل در کشور ما با کشورهای توسعه یافته را کم و شرایطی ایجاد کنند تا بتوانیم از مزیت دریا در توسعه اقتصاد بهره‌مند شویم.ضربی با تاکید بر اینکه ناچاریم به مقوله ساخت شناورها ورود کنیم، عنوان کرد: محدودیت‌ها ایجاد شده نظیر تحریم باعث قفل شدن صنعت حمل‌ونقل یک کشور می‌شود و موجب می‌شود خطوط کشتیرانی از داشتن کشتی‌های جدید و به‌روز محروم شوند.وی گفت: به‌طور حتم باید ناوگان حمل‌ونقل دریایی توسعه یابد که در این راستا یکی از استراتژی‌ها، تقویت ناوگان ملی است. برای کمک به ارتقا وضعیت ناوگان حمل‌ونقل دریایی بایستی صنایع ملی خود داشته باشیم.