جزییات جمعآوری کارتهای سوخت در جایگاهها
قائممقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران گفت: هیچ تغییری در سهمیهبندی و قیمت بنزین وجود نخواهد داشت و هدف از جمعآوری کارتهای سوخت تنها بحث مدیریت بهتر مصرف سوخت است.
به گزارش مهر، طی روزهایهای گذشته خبرهایی مبنی بر جمعآوری کارتهای سوخت در جایگاهها در رسانهها منتشر شد، که بسیاری علت آن را تغییر شیوه سهمیهبندی بنزین یا افزایش قیمت آن میدانستند علی زیار، قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی به مهر میگوید: هیچ تغییری راجع تغییر سهمیهبندی بنزین و تغییر نرخ وجود ندارد و تنها بحث مدیریت بهتر مصرف سوخت است.
معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران ادامه داد: زمانی که افراد از کارت جایگاه استفاده میکنند، نمیتوان داده برای داده برای تحلیل مصرف وجود داشته باشد اما زمانی که کارتها در اختیار مردم قرار دارد از کارتهای خود استفاده کرده مدیریت مصرف بهتری صورت میگیرد. زیار افزود: اکنون ماهانه ۶۰ لیتر سهمیه بنزین به کارتهای سوخت واریز میشود که با نرخ ۱,۵۰۰ تومان مورد استفاده قرار میگیرد و امکان استفاده ۱۵۰ لیتر بنزین با نرخ ۳ هزار تومان برای مردم وجود دارد. به همین دلیل مشکلی از بابت سوخت و کارتهای سوخت نیست.
قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی اضافه کرد: البته باید در نظر داشت که همه کارتهای سوخت جمعآوری نمیشود بلکه تعدادشان کم میشود و کسانی که کارت خود را به همراه ندارند یا فراموش کرده امکان استفاده از کارتهای سوخت موجود در جایگاهها وجود دارد. وی خاطرنشان کرد: در حال فرهنگسازی هستیم که همه مردم از کارتهای سوخت خود استفاده کنند تا بتوانیم مصرف سوخت در کشور را بهتر مدیریت کنیم. این مقام مسوول تصریح کرد: سامانه هوشمند سوخت وجود دارد که قابلیتهای مختلفی دارد و میتواند در امر مدیریت مصرف به ما کمک کند و ما دادههایی داشته باشیم که بر مبنای آن بتوانیم برنامهریزی کنیم و هم در بحث قاچاق سوخت و هم برنامهریزی برای تولید و مدیریت مصرف به توفیقهایی دست پیدا کنیم.
وی در خاتمه با انتقاد از جدی گرفته نشدن استفاده از کارتهای سوخت در دولت قبل در این زمینه توضیح داد: پس از تعطیلی سامانه هوشمند سوخت در دولت قبل دادهها در رابطه با مصرف سوخت از دست خارج شد مردم به استفاده نکردن از کارتهای سوخت خود عادت کردند و اکنون نیازمند این فرهنگسازی هستیم که مردم در جایگاهها از کارتهای سوخت خود استفاده کنند تا بتوانیم این دادهها را در سامانه داشته باشیم و تحلیلهای خود را راجع به تولید، مصرف و برنامهریزی برای آینده بهتر به عمل آوریم.