الزام دستگاه‌های اجرایی برای کاهش ۲۵ درصدی مصرف آب

۱۴۰۲/۰۲/۰۶ - ۰۳:۲۷:۳۰
کد خبر: ۲۰۴۲۰۶

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه میزان بارندگی در استان تهران نسبت به بلندمدت ۲۵ درصد کاهش یافته است، گفت: طبق مصوبه شورای بحران استان همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مستقر در این استان موظف به کاهش ۲۵ درصدی در مصرف آب هستند.

به گزارش ایرنا، «محسن اردکانی» در حاشیه تشکیل گروه همیاران آب افزود: بر اساس مصوبه شورای بحران و نیز الزام استاندار تهران همه دستگاه‌ها رصد خواهند شد تا این مصوبه رعایت شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌هایی که این مصوبه را به خوبی اجرا کرده و کاهش ۲۵ درصدی داشته باشند مورد تشویق قرار خواهند گرفت و دستگاه‌هایی هم که رعایت نکنند به آنان آموزش لازم داده خواهد شد تا نسبت به کاهش مصرف اقدام کنند. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در ادامه درباره وضعیت بارش‌های تهران گفت: یک نگاه آماری به بارش‌هایی که صورت گرفته نشان می‌دهد بارندگی ۲۵ درصد نسبت به بلندمدت در سطح استان کاهش یافته است؛ بنابراین ضروری است که یک سری اقدام‌هایی صورت گیرد تا بتوان تابستان را بدون مشکل پشت سر گذاشت. اردکانی یکی از اقدام‌های مهم که باید انجام شود را ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب دانست و افزود: بر اساس نظر کارشناسان مقرر شد مواجهه چهره‌به‌چهره با مردم در این زمینه اثر‌گذاری خیلی بیشتری خواهد داشت و بر همین اساس ۱۲۰ نفر از کارشناسانی که در این باره تخصص داشته و آموزش‌های لازم را دیده‌اند با خودرو تجهیز شدند.

وی ادامه داد: شرح وظایفی برای این گروه تدوین شده و در مراکز جمعیتی، دستگاه‌های دولتی و مراکز مسکونی حضور خواهند یافت و نسبت به ترویج فرهنگ مصرف بهینه اقدام خواهند کرد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: تجربه قبلی در این زمینه وجود داشته و کارهای کارشناسی جدیدی هم به آن اضافه شده و این گروه از امروز در سطح شهر تهران و استان تهران با ۳۰ دستگاه خودرو کار خود را آغاز می‌کنند.

اردکانی ادامه داد: انتظار می‌رود شهروندان به یاری آمده و نسبت به کاهش مصرف اقدام کنند و چنانچه ۲۰ درصد مصرف کاهش یابد بدون هیچ نگرانی تابستان را پشت سر خواهیم گذاشت. وی بیان کرد: اسفند گذشته ۴۰ درصد مشترکان زیر الگوی مصرف آب داشتند و ۵۵ درصد بین بیشتر از الگوی مصرف و کمتر از ۲ برابر الگوی مصرف و ۵ درصد بیشتر از ۲ برابر الگو آب مصرف کرده بودند. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران خاطرنشان کرد: این ۵ درصد بیشتر از ۲ برابر الگو قبلاً ۱۰ درصد بودند که با اقدام‌های فرهنگی کاهش یافتند.

اردکانی گفت: همیاران آب با اجازه مالکان مراکز جمعیتی ورود پیدا کرده و راهنمایی‌های لازم را انجام می‌دهند و بیشترین رویکرد این افراد ارایه آموزش است زیرا آموزش میدانی سبب خواهد شد شهروندان با نحو درست مدیریت مصرف آشنا شوند. وی ادامه داد: تذکر لازم به افرادی که زعایت مدیریت مصرف ندارند داده می‌شودو آموزش‌های لازم به آنان داده می‌شود تا همراه شوند. 

 

ارسال نظر