پاسخ معاونت پارلمانی رییس‌جمهوربه گزارش «تعادل»

۱۴۰۲/۰۲/۱۱ - ۰۲:۴۷:۴۱
کد خبر: ۲۰۴۶۱۰

مدیر مسوول محترم روزنامه تعادل

سلام علیکم

از آنجا که آن روزنامه محترم، به گمان نزدیک به اطمینان جوابیه روز قبل در خصوص استیضاح وزیر محترم صمت را برای جلوگیری از انتشار حقایق و در حالی که به‌موقع آن را دریافت و زمان کاملاً کافی برای صفحه آرایی داشت متاسفانه خلاف اخلاق و خلاف قانون مطبوعات به روز بعد موکول نمود (به بهانه بسته شدن صفحات! در حالی که خبر عادی دیگری که اتفاقا حدود پنج ساعت بعد از جوابیه از سوی این معاونت به رسانه‌ها ارسال شده بود در روزنامه منتشر شد!) علی‌ای‌حال در پاسخ به مطلب دیگری با عنوان «همه تحرکات دولت برای ابقای فاطمی امین» درخواست می‌شود جوابیه زیر را به همراه همین مقدمه در نخستین شماره (برای روز دوشنبه، ۱۱اردیبهشت) منتشر فرمایید. 

روزنامه تعادل در تباین با رسالت اطلاع‌رسانی دقیق و صادقانه و بیان حقایق به مردم، رویه سوال‌برانگیزی را برای تخریب جناب فاطمی امین در پیش گرفته است. این روزنامه در ادامه مطالب سریالی خود، با انتشار مطلب دیگری ادعای علیرضا بیگی نماینده تبریز مبنی بر اینکه در جریان منتفی شده استیضاح قبلی وزیر صمت 70 الی 75 دستگاه خودروی شاسی بلند در اختیار مجلس قرار گرفته است، را بازنشر داده و بدون اشاره به عقب‌نشینی وی از ادعایش (یعنی موضوع ارتباط با استیضاح) در این زمینه با قلم فرسایی کوشیده است تا این دروغ منتشر شده را در ذهن مخاطبان خود راست جلوه دهد.

جهت اطلاع مخاطبان محترم روزنامه تعادل که متاسفانه برخلاف مفهوم نام روزنامه ره می‌پوید، می‌رساند که با درخواست وزیر صمت و ورود دستگاه‌های نظارتی برای بررسی ادعای علیرضا بیگی مبنی بر دریافت خودروی شاسی بلند از سوی نمایندگان مجلس، برای پس گرفتن امضای استیضاح وزیر صمت، این نماینده صحبت‌های خود را تغییر داد و گفت: من نگفته‌ام تحویل خودروها برای پس گرفتن امضای استیضاح بوده است و فقط موضوع را بررسی و ارتباط آن را  بیان کرده‌ام!

جل الخالق!

این نماینده همچنین با انتشار نامه‌ای با دستخط خود، عملاً مهر تایید را بر دروغ بودن اظهاراتش می‌زند و در توییتر خود هم می‌نویسد که به دادستانی احضار شده و در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان هم حضور پیدا خواهد کرد و پس از آن رسانه دولت بهار که رسانه منتسب به جریان، رییس دولت نهم و دهم است تصاویری از اظهارات مکتوب این نماینده به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان را به انتشار می‌رساند. با یک نگاهی کلی به نامه بیگی، تاریخ ۱۴۰۰/۵/۳۰ توجهات را به خود جلب می‌کند.

بیگی در نامه خود نوشته که در این تاریخ، ۵۷ نماینده برای دریافت خودرو به یکی از شرکت‌های خودروساز معرفی شده‌اند، تاریخی که نه تنها فاطمی امین در آن موعد وزیر نبوده بلکه حتی دولت سیزدهم هم هنوز بر سر کار نیامده بود. این نماینده در بخش دیگری از نامه خود نام شرکت بهمن‌کروز را برای ارایه خودرو به نمایندگان درج کرده؛ بهمن کروز همان شرکت نام آشنای متخلف است که افکار عمومی هنوز تخلف ۳۳ میلیارد تومانی این شرکت در دولت قبل را از یاد نبرده است،

پرونده‌ای که وزارت صمت در دولت آیت‌الله رییسی با اشاره به قاچاق بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومانی، از آن تحت عنوان تخلف کلان شرکت کروز یاد کرد و برای تنویر افکار عمومی مطرح کرد که: طبق کیفرخواست منتشر شده، مدیران رده‌بالای شرکت کروز (که یکی از آنها به خارج از کشور متواری شده است) متهم به پرداخت هدایا و رشوه‌های متعدد به صورت نقدی و غیرنقدی از جمله خودرو، قطعات خودرو، سکه تمام بهار آزادی، نیم‌سکه، ربع سکه، صدها کارت هدیه با مبالغ مختلف، هدایای نفیس و گوشی‌های تلفن همراه به افراد متخلف و مدیران دولت گذشته هستند.

و این موارد که حتما در تنویر افکارعمومی بسیار مفید است توسط گردانندگان روزنامه تعادل و برخلاف شعار دانستن حق مردم است با هدف تشویش افکار عمومی و دامن زدن به ادعایی کذب، نادیده گرفته می‌شود تا به زعم خود با بهره‌برداری سیاسی از آب گل آلود ماهی مقصود صید کنند! در همین راستا حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس با اشاره به برگزاری جلسه فوق‌العاده این هیات برای رسیدگی به اظهارات علیرضابیگی مبنی بر تحویل خودروی شاسی بلند به ۷۵ نماینده برای پس گرفتن استیضاح گفت: دراین جلسه علیرضا بیگی به صراحت بیان کرد که نگفته تحویل ادعایی خودروها برای پس گرفتن امضای استیضاح بوده است.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس ادامه می‌دهد که همچنین او مستندی برای اثبات ادعای خود به این هیات ارایه نکرد و در مقابل مطالبه اعضای هیات، تنها لیستی را ارایه کرد که اولا فاقد اسامی ۷۵ نماینده بود، ثانیا ارتباطی بین ادعای مطرح شده و استیضاح وجود نداشت، ثالثا فاقد ارزش حقوقی بود.

به نظر می‌رسد اقدامات ضدفساد و ضدانحصار وزارت صمت منافع متخلفان را به خطر انداخته است و به همین علت به دنبال تخریب وزارت صمت و شخص فاطمی امین برآمده‌اند. البته اخیرا هم آقای فاطمی امین گفته است که شرکت‌های خودروساز با پرداخت پول‌های هنگفت به برخی رسانه‌ها بازار خودرو را آشفته کرده‌اند. البته از اینکه تحت تاثیر رویکرد ضد فساد و رانت‌خواری دولت مردمی، شما هم مدعی مبارزه با فساد شده‌اید امیدوارکننده است اما انتظار می‌رود که در چنین شرایطی انصاف و صداقت هم در موضع‌گیری‌ها رعایت شود.

   روابط عمومی معاونت پارلمانی رییس‌جمهور  

توضیح ضروری 

 روابط عمومی معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور در جوابیه ارسالی از تاخیر در انتشار جوابیه به شدت گله داشتند که لازم است  به دوستان یادآوری شود طبق قانون مطبوعات نشریه می‌بایست ظرف 48 ساعت پس از دریافت جوابیه نسبت به انتشار اقدام نماید که روزنامه «تعادل» هم در کمتر از مدت تعیین شده اقدام به انتشار این جوابیه نمود.

 

ارسال نظر