اپلیکیشنی که برای دعوتنامه آن سر و دست میشکنند
کاربران تلاش میکنند رقیب جدید توییتر را امتحان کنند که هنوز در مرحله آزمایشی بتا قرار دارد و تنها برای افرادی قابل دسترس است که در لیست انتظار قرار دارند یا دعوتنامه دریافت کردهاند. به گزارش ایسنا، پلتفرم بلو اسکای (Bluesky) که مورد حمایت جک دورسی (یکی از موسسان توییتر) قرار دارد، با قالبی مشابه توییتر، کپی این اپلیکیشن شبکه اجتماعی است.
بلو اسکای از فوریه، در فروشگاه اپ استور اپل موجود است اما اخیرا نسخه اندروید و وب آن هم عرضه شده است. طبق آمار شرکت تحقیقاتی Data.ai، این اپلیکیشن بیش از ۲۴۰ هزار دفعه برای iOS دانلود شده و حدود نیمی از این دانلودها در آوریل بوده است. به گفته جی گرابر، مدیرعامل بلو اسکای، پس از خرید توییتر توسط ایلان ماسک، ۱.۲ میلیون نفر در لیست انتظار برای ورود به بلو اسکای هستند. کاربران بلواسکای با انتخاب یک عکس، نام کاربری و نام دامنه، حساب کاربری ایجاد میکنند و پس از ایجاد حساب، میتوانند پست، پست مجدد و پاسخ به کاربران دیگر را ارسال کنند.
یک تب جستوجو برای یافتن افراد دیگر وجود دارد و پلتفرم افرادی که در شبکه کاربر وجود دارند را برای دنبال کردن، پیشنهاد میکند. تایم لاین بلو اسکای به دو فید تقسیم میشود که شامل پست کاربرانی است که یک حساب دنبال میکند و بخش What's Hot است که محبوبترین پستها را نمایش میدهد. برخلاف اکثر اپلیکیشنهای مشابه، بلو اسکای قابلیت ارسال پیام مستقیم یا هشتگ ندارد. یک ویژگی دیگری که وجود ندارد، امکان مسدود کردن کاربران دیگر یا خصوصی کردن حساب است. مدیرعامل بلو اسکای پنجشنبه گذشته اذعان کرد بعضی از کاربران هدف آزار قرار گرفتهاند و تیم بلو اسکای سرگرم کار روی قابلیت بلاک کردن است که به دلیل پیچیدگی در سطح پروتکل، به تاخیر افتاده است. این اپلیکیشن هنوز در مرحله آزمایشی بتا قرار دارد و تنها برای کاربرانی موجود است که دعوتنامه دریافت کردهاند یا در لیست انتظار قرار دارند. کد دعوت معمولا هر دو هفته یک بار داده میشود اما یک نماینده بلو اسکای گفت: تیم این پلتفرم گاهی به دلخواه، کدهای دعوت بیشتری برای فعال کردن کاربران بیشتر ارسال میکند.