رقابت سالم بین فعالان عرصه ارتباطات در کشور

۱۴۰۲/۰۲/۲۸ - ۰۱:۳۶:۰۱
کد خبر: ۲۰۶۰۹۰

رییس‌جمهور تاکید کرد: کشور امروز در هر سه حوزه مغزافزار، نرم افزار و سخت افزار به نقطه بسیار خوبی رسیده‌ است. سید ابراهیم رییسی در مراسم افتتاح ۷ طرح فیبر نوری گفت: تا دیروز فقط در مسیرهای علمی که دیگران ایجاد کرده بودند حرکت می‌کردیم و تلاش می‌شد که برنامه‌های تولیدشده در کشورهای دیگر را فرا بگیریم و روی دستگاه‌های خود پیاده کنیم. وی افزود: در حوزه نرم‌افزار تلاش بسیاری شده‌ است.

کشور امروز در هر سه حوزه مغزافزار، نرم‌افزار و سخت‌افزار به نقطه بسیار خوبی رسیده‌ است. رییس‌جمهور تصریح کرد: مقام معظم رهبری از دولت انتظار دارند که بخش خصوصی، تشکل‌ها، فعالان حوزه‌های مختلف و نخبگان این عرصه به کار گرفته شوند. با مشارکت واقعی بخش خصوصی در انجام کارها، اندیشه و انگیزه آنها در مسیر رشد و ارتقا به کار گرفته می‌شود.

وی تاکید کرد: رقابت سالمی در جهت ارتقای کیفیت بین فعالان عرصه ارتباطات در کشور ایجاد شده. از جلوه‌های مردمی دولت این است که بخش خصوصی را پای کار بیاورد. به گفته وی، دولت نقش هدایت، حمایت و نظارت را بر عهده دارد. رییس‌جمهور گفت: برخی از کشورها به میزان درآمد نفت ما، از حوزه اقتصاد دیجیتال درآمد دارند. رشد اقتصادی در حوزه دیجیتال از ۶/۲ به ۷/۵ درصد رسیدیم اما نباید به این میزان قانع باشیم. در شبکه ملی اطلاعات تا قبل از دولت سیزدهم، ۲۳ درصد رشد داشتیم اما اکنون به ۶۰ درصد رسیده است. وی تاکید کرد: شبکه ملی اطلاعات به میزانی که از دقت آن کاسته نشود باید تسریع یابد و به سرانجام برسد.

 

ارسال نظر