شهرداری به دنبال افزایش قدرالسهم حوزه ریلی

۱۴۰۲/۰۳/۰۳ - ۱۷:۰۱:۲۶
کد خبر: ۲۰۶۶۶۲
شهرداری به دنبال افزایش قدرالسهم حوزه ریلی

 هفتمین همایش ایمنی در حمل ونقل ریلی با موضوع «تاثیرات اجتماعی در کیفیت خدمات صنعت ریلی» در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

به گزارش ایسنا، بررسی حوادث با منشاء بلایای طبیعی، جریان مسافری، تجاوز به حریم ریلی، تحویل گیری با کیفیت از ابتدا، بررسی روانشناختی روش های هدایت مسافری، آثار ارتعاشات ناشی از تردد قطار بر فضاهای مسکونی از جمله محورهای این همایش بود.

 علیرضا زاکانی شهردار تهران در این همایش که با همکاری دانشگاه علم و صنعت و با حضور مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، معاونان و مدیران شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه و اساتید دانشگاه برگزار شد، از برنامه های شهرداری برای افزایش قدرالسهم حوزه ریلی در حمل‌ونقل‌های شهری خبر داد و گفت: کنار این هدف گذاری، فرآیند تکمیل ۷ خط نخست متروی تهران نیز پیگیری می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه بالاترین مشکلات شهر تهران ترافیک، آلودگی هوا و بد مسکنی و بی مسکنی است، افزود: ریشه‌ بخش عمده‌ای از این مشکلات به حمل و نقل و زیرساخت‌های محدود آن ‌در تهران برمی‌گردد.

شهردار تهران تصریح کرد: باید قدرالسهم حوزه ریلی در حمل‌ و نقل‌های شهری افزایش یابد، اگرچه پیش از این باید با هوشمندسازی تهران و نیاز مردم به رفت‌وآمد در درون شهر برای دریافت و ارایه خدمات کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها ۳۴ درصد از رفت‌وآمدهای درون شهری با وسایل حمل‌ونقل عمومی انجام می‌شود.

زاکانی گفت: با توجه به هدف‌گذاری که برای بهبود وضعیت حمل‌ونقل عمومی تا سال ۱۴۲۰ شده است، باید خطوط ۱۱ گانه مترو با ۳۲۷ ایستگاه و ۴۵۳ کیلومتر طول تکمیل شود.

وی افزود: در تلاشیم تا در راستای حل مشکلات مردم زودتر از این برنامه و تا سال ۱۴۰۸ به این افق برسیم. 

آغاز عملیات ساخت خط ۱۰ مترو از امسال 

زاکانی با اشاره به اینکه عملیات ساخت خط ۱۰ مترو امسال و خط ۸ و ۱۱ نیز در سال آینده آغاز می‌شود، گفت: امیدواریم با تکمیل فرآیندهای لازم عملیات احداث خط ۹ نیز در سال جاری شروع شود.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: در کنار این هدف‌گذاری، فرآیند تکمیل ۷ خط نخست متروی تهران نیز پیگیری می‌شود که در نتیجه آن استفاده از این ناوگان ۶۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: فناوری سیگنالینگ‌ در کشور ما بومی شده‌است و خوشبختانه ما هم به جز خطوط ۱ و ۲ مترو از این فناوری به صورت بومی استفاده می‌کنیم. تمامی این موارد نشان می‌دهد افق بهره‌مندی از صنعت ریلی در کشور ما روشن است.

بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، زاکانی در ‌پایان با بیان اینکه روزانه پایتخت پذیرای ۴ میلیون نفر مسافر است، گفت: بخش عمده‌ای از این مسافران باید به وسیله‌ خطوط ریلی جابه‌جا شوند، در همین راستا به دنبال اتصال شهرهای پیرامونی به تهران با راه آهن هستیم.