قانون جدید امریکا برای مقابله با نقدهای جعلی
کمیسیون فدرال تجارت امریکا (FTC) پیشنهاد کرده نقدها و توصیههای جعلی بهطور رسمی ممنوع و جریمههای سنگینی برای خاطیان در نظر گرفته شود. به گزارش مهر به نقل از انگجت، در صورتیکه این قانون اجرا شود، شرکتها اجازه ندارند از فالوئرها و بازدیدهای جعلی برای ارتقای وضعیت خود در شبکههای اجتماعی استفاده کنند.
البته این نخستینباری نیست که آژانس فدرال مذکور نقدهای جعلی را هدف گرفته است، FTCنخستینبار در سال ۲۰۱۹ میلادی یک فروشنده طرف ثالث در آمازون را برای پرداخت هزینه جهت افزایش جعلی مشاهده محصولش جریمه کرد. از سوی دیگر آمازون نیز از تهیهکنندگان نقدهای جعلی شکایت کرد.
در اوایل سال جاری میلادی کمیسیون فدرال تجارت امریکا مالک یک برند ویتامین را به دلیل سرقت نقد یک محصول دیگر در آمازون ۶۰۰ هزار دلار جریمه کرد. آژانس فدرال در اکتبر ۲۰۲۲ میلادی اعلام کرده بود مشغول نوشتن این قانون است.
این فرایند در حال تکمیل شدن است و شامل جریمههای سنگین برای افرادی است که از نقدهای جعلی استفاده میکنند. نشریه واشنگتن پست اشاره میکند کمیسیون فدرال تجارت تصمیم دارد کسب وکارهایی که نقد آنلاین را خرید و فروش یا دستکاری میکنند تا ۵۰ هزار دلار جریمه کند. این جریمه مربوط به هر نقد جعلی و هر بار مشاهده آن توسط کاربر است. بنابراین اگر کمیسیون فدرال تجارت متوجه شود یک نقد جعلی ۲۰ بار مشاهده شده، کسب وکار مذکور ممکن است تا یک میلیون دلار جریمه شود.