ساخت موشک سخت‌تر است یا مسکن؟

۱۴۰۲/۰۵/۰۱ - ۰۳:۰۰:۱۷
کد خبر: ۲۱۱۲۶۲

اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری نخستین کنفرانس ملی «راهبردهای اقتصاد مسکن؛ انبوه‌سازی و معماری پایدار» در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس برگزار شد. ‌

به گزارش مهر، سید محمدرضا میرتاج الدینی، رییس فراکسیون راهبردی مجلس نیز در مراسم کنفرانس ملی «راهبردهای اقتصاد مسکن؛ انبوه‌سازی و معماری پایدار» با اشاره به برگزاری این کنفرانس تاکید کرد: باید مطالعات بین‌المللی هم داشته باشیم و ببینیم آنها چگونه مشکل مسکن خود را حل کرده‌اند؟ سوال من این است آیا مشکل کمبود مسکن در کشورهای پیشرفته هست؟ این کشورها مشکل مسکن فرسوده را نیز حل کرده‌اند.

میرتاج‌الدینی ادامه داد: ساخت موشک سخت‌تر است یا مسکن؟ تکنولوژی ما کمتر از کشورهای پیشرفته نیست. ساخت مسکن از تولید پهپاد راحت‌تر است پس توانمندی داریم اما در کشور هنوز خیلی کار روی زمین مانده داریم. ۱۲ میلیون حاشیه‌نشین داریم و ۱۲ میلیون نفر هم بافت فرسوده زندگی می‌کنند و ۲۴ میلیون نفر در بخش مسکن مشکل دارند و تا زمانی که یک خانه فرسوده در کشور وجود دارد نباید آرامش داشته باشیم. مقاوم سازی منازل روستایی از رسالت‌های ما است. در مسکن مهر کار خوبی شد و یک میلیون مسکن هدفگذاری شد اما هنوز به ایده‌آل نرسیدیم.

وی با اشاره به عناوین مطرح شده در این جلسه با تاکید بر دایمی شدن دبیرخانه دایمی این همایش توضیح داد: طرح نهضت ملی مسکن باید در این همایش از جنبه مثبت و منفی بررسی شود. همچنین در بخش فناوری‌های نوین باید پیشنهادات در این همایش مطرح شود و باید وزارت مسکن را نیز به همکاری دعوت کرد. بحث انرژی ساختمان مساله مهمی است و در این بخش باید برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم. به عنوان مثال تولید گاز در کشور ما یک و نیم برابر کل کشورهای اروپایی است و آنها ۶۰۰ میلیون متر مکعب مصرف دارند و ما به ۹۵۰ میلیون متر مکعب تولید رسیدیم که از این رقم، ۹۴ درصد مصرف و ۶ درصد صادر می‌کنیم که از آن ۷ میلیارد تومان درآمد کسب می‌کنیم که این رقم برابر با کل بودجه عمرانی کشور است.

 

ارسال نظر