تزریق مصنوعی آب برای نجات از فرونشست‌ها

۱۴۰۲/۰۵/۰۸ - ۰۱:۳۳:۵۹
کد خبر: ۲۱۱۷۴۱

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران از بررسی لایحه فرونشست در پایتخت تا دو هفته آینده با محوریت ترزیق آب به زمین در صحن شورای شهر خبر داد. محمد آقامیری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص سرانجام لایحه فرونشست زمین در تهران گفت: این لایحه در کمیته عمران شورای شهر تهران در حال تدوین است.

وی در توضیح جزییات این لایحه با تأکید بر اینکه شاه کلید اصلی این لایحه این است که با هماهنگی سازمان‌های مختلف همچون آب منطقه‌ای و ... بتوانیم تزریق آب مصنوعی به زمین داشته باشیم، گفت: ما باید مابه ازای آب‌هایی که از زمین برداشت کردیم جایگزین داشته باشیم. چرا که علت اصلی فرونشست در تهران به دلیل برداشت بی‌رویه آب‌ سفره‌های زیرزمینی است که موجب فرونشست شده و به همین علت ما باید ما به ازای آن، تزریق آب مصنوعی از طریق چاه‌های جذبی ایجاد کنیم که آب به زمین تزریق شود.

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه تزریق مصنوعی آب به زمین یکی از تجربه‌های موفق در دنیا است، اظهار کرد: به نظر می‌رسد تا دو هفته آینده این لایحه برای بررسی به صحن علنی شورای شهر بیاید و این در حالی است که در رایزنی با سایر کلان‌شهرها و شورای عالی استان‌ها به این جمع‌بندی رسیدیم که بعد از تدوین لایحه فرونشست در تهران آن را در اختیار سایر کلان‌شهرها قرار دهیم تا آنها نیز با الهام از شرایط ویژه تهران و بومی‌سازی این لایحه، برای فرونشست در کلان‌شهرشان چاره‌ای بیندیشند.

 

ارسال نظر