داده‌های اشتغال امریکا چه سیگنالی می‌دهند؟

۱۴۰۲/۰۵/۱۷ - ۰۳:۲۱:۳۲
کد خبر: ۲۱۲۴۳۱

اکو ایران| به گفته حسین شیبانی، تعارض در استخدام‌های تمام وقت (کاهشی) و پاره‌ وقت (افزایشی) از نکات حائز اهمیت گزارش اشتغال محسوب می‌شود. تعارض نشان از نگرانی در بازار دارد.

این کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل معتقد است، انتشار داده‌های اشتغال امریکا از جمله رویدادهای حائز اهمیت در هفته گذشته محسوب می‌شود. حال بازار در انتظار این مهم است که آیا فدرال رزرو بر اساس داده‌های اشتغال به سمت پایان سیاست‌های انقباضی حرکت می‌کند یا خیر.

حسین شیبانی عنوان کرد: رقم اشتغال با انحراف معیار بالایی نسبت به انتظارات همراه نبود. انتظارات در محدوده ۲۰۰ هزار شغل بود و آمار منتشر شده از رقم ۱۸۷ هزار شغل حکایت داشت.تعارض در استخدام‌های تمام وقت (کاهشی) و پاره‌ وقت (افزایشی) از نکات حائز اهمیت این گزارش محسوب می‌شود. تعارض نشان از نگرانی در بازار دارد.

در حوزه آمار بیکاری نیز اعداد و ارقام کاهشی بودند و این معیار در محدوده ۳.۵ درصد منتشر شد.

شیبانی ادامه داد: افزایش میانگین ساعتی دستمزدها را می‌توان از دیگر موارد قابل توجه در انتشار داده‌های اشتغال امریکا در نظر گرفت.

اکنون فضا آماده نیست که عنوان شود، سیاست انقباضی در اقتصاد امریکا به اتمام رسیده و این کشور به انتهای سیکل انقباضی رسیده است.

این کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل ابراز داشت: در شرایط کنونی عربستان اعلام کرد است که کاهش ظرفیت یک میلیون بشکه‌ای خود را همچنان حفظ خواهد کرد. کاهش این رویداد باعث می‌شود، نفتی که تقریبا در ۲ روز پایانی بازار اصلاح داشت به‌طور مجدد به روند صعودی بازگشت. نفت برنت ۸۶ دلاری مدیون سیاست‌های عربستان است. شاخص داوجونز امریکا سقف ۵۲ هفته خود را شکست.

 

ارسال نظر