اگر مشکلات گذشته نبود، گشایش‌ها زودتر به سفره مردم می‌رسید

۱۴۰۲/۰۵/۳۱ - ۰۳:۱۰:۳۸
کد خبر: ۲۱۳۵۸۵

رییس‌جمهور گفت: اگر دولت با کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیاردی، کمبود شدید کالاهای اساسی، ناترازی در بخش گاز و برق، عقب ماندگی‌های شدید در زیر‌ساخت‌های کشور مواجه نبود، اثرات گشایش‌های انجام شده، خیلی زودتر به سفره‌های مردم می‌رسید، لکن دولت مجبور به رفع این نیازهای اساسی کشور بود. سید ابراهیم رییسی پیش از ظهر روز دوشنبه، با حضور در بیت حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، با این مرجع عالیقدر دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، در این دیدار خدمات و فعالیت‌های شبانه‌روزی دولت برای رفع مشکلات کشور را شایسته تقدیر دانست و بر هدف‌گذاری اقدامات دولت برای ثبات بیشتر در بازار تاکید کرد. آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه موضوع عفاف و حجاب و مسکن در جامعه را از دیگر انتظارات به حق مردم دانست. این مرجع عالیقدر در ادامه با بیان اینکه امید لازمه پیشرفت کشور است، تبیین دقیق، درست و به‌هنگام اقدامات و دستاوردهای دولت برای اطلاع و آگاهی مردم را ضروری دانست و تاکید کرد: مردم ما بارها اثبات کرده‌اند که به ارزش‌های اسلام و انقلاب پایبند هستند و شایسته این مردم است که همه دستگاه‌ها و مسوولان برای رفع خواسته‌هایشان تلاش کنند. رییس‌جمهور نیز در این دیدار دغدغه‌مندی این مرجع عالیقدر نسبت به مسائل فکری و فرهنگی جامعه قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین معیشت مردم را ستود و با تاکید بر اینکه دولت با اتکا به همه داشته‌ها و ظرفیت‌های کشور به‌دنبال ایجاد امید در جامعه است، به مرور شرایط کشور در زمان آغاز به کار دولت پرداخت و گفت: در ابتدای شروع به کار دولت کشور با مشکلات عدیده‌ای در مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی درگیر بود، اما از همان ابتدا با توکل بر خدا و اعتماد به داشته‌ها کار را آغاز و مانند همیشه عنایات خدای متعال را مشاهده کردیم.

رییسی در ادامه افزود: اگر دولت با کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیاردی، کمبود شدید کالاهای اساسی، ناترازی در بخش گاز و برق، عقب ماندگی‌های شدید در زیر‌ساخت‌های کشور مواجه نبود، اثرات گشایش‌های انجام شده، خیلی زودتر به سفره‌های مردم می‌رسید، لکن دولت مجبور به رفع این نیازهای اساسی کشور بود. رییس‌جمهور با بیان اینکه دولت با اتخاذ رویکرد عزتمندانه در سیاست خارجی و دیپلماسی متوازن، به جای محدود کردن جامعه جهانی به چند کشور، توسعه روابط با همه کشورها را در دستور کار قرار داد، رشد تجارت تا ۵ برابر با کشورهای همسایه، اسلامی و همسو، عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای و احیای بیش از ۵ هزار کارخانه نیمه تعطیل و تعطیل را از دستاوردهای دولت در دو سال گذشته برشمرد.

رییسی همچنین رساندن نرخ بیکاری به پایین‌ترین رقم در چند دهه گذشته، حل مشکل آب و فاضلاب برخی استان‌ها و ۳۵۰۰ روستای کشور و کاهش چشمگیر ناترازی در بخش گاز و برق با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و نیروگاه‌سازی در کشور را بخش دیگری از دستاوردهای دولت در طی این مدت عنوان کرد. سیدابراهیم رییسی که به منظور شرکت در اجلاس روز جهانی مساجد صبح دیروز؛ دوشنبه به قم سفر کرده بود، در دیدار با آیت‌الله العظمی نوری همدانی با بیان اینکه « دولت در ابتدای کار با ۱۲ مشکل کلان مواجه بود» در عین حال خاطرنشان کرد: سفره مردم دغدغه همیشگی دولت است. وی گفت: در گرانی و تورم شاهد روند کاهشی هستیم.

آیت‌الله نوری همدانی نیز در این دیدار اظهار کرد: پشتکار و تلاش پر حجم جنابعالی که دارای سوابق روشن و درخشانی در مسوولیت‌های مختلف هستید ستودنی است. وی گفت: لازم است برای کاستن از مشکلات اقتصادی و توجه به اقشار ضعیف تلاش بیشتری شود. رییس‌جمهور ضمن تشریح مهم‌ترین اقدامات و دستاوردهای دولت مردمی اظهار داشت: به‌رغم توطئه‌های مکرر دشمنان برای توقف تولید و حرکت رو به رشد کشور، دولت با همه توان و با کمک همه نهادهای کشور برای رفع مشکلات در حال تلاش است و به‌حمدالله امروز جمهوری اسلامی از همه زمان‌ها قوی‌تر و دشمنان از همیشه ضعیف‌تر هستند.

آیت‌الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید نیز با درخشان توصیف کردن سوابق سید ابراهیم رییسی در مسوولیت‌های مختلف، خدمات و زحمات بی‌شائبه دولت و تلاش‌های بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر شخص رییس‌جمهور به‌ویژه در سفرهای استانی و ارتباطات خارجی را قابل تقدیر دانست. وی همچنین با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر دولت به اقشار ضعیف و کم‌درآمد و رفع تبعیض در کشور، بر لزوم مقابله با مشکلات اقتصادی و بالا بردن ارزش پول ملی کشور نیز تاکید کرد. این مرجع تقلید در ادامه با تاکید بر اهمیت تبیین اقدامات و دستاوردهای انقلاب اسلامی، سیاه‌نمایی اقدامات انجام شده و ناامید کردن مردم را از راهبردهای دشمن دانست و پرهیز از آن را ضروری دانست.

 

ارسال نظر